Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES159 | ||||||||
Ders İsmi: | Tenis I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR BAYARSLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR BAYARSLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilere, tenis branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği; tenis tarihi, malzeme bilgisi, hazır pozisyon, raket top ve sporcu uyumu, vuruşun 3 aşaması, temel teknik beceriler (forehand, backhand ve servis), tekler ve çiftler maç oyun kurallarını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tenis ’in tarihçesi, dünyada ve Türkiye’de doğuşu ve gelişimi | Konuya ilişkin ön okumalar |
2) | Tenis ekipmanları (raket, giysiler, ayakkabı, toplar) Oyun ve tenis kortu hakkında genel bilgi; Mikro ve mini tenis hakkında bilgi | Konuya ilişkin ön okumalar |
3) | Bekleyiş pozisyonu, Raket tutuşu, top ve raket arasında ki uyum | Konuya ilişkin uygulamalar |
4) | Top ve raket arasında ki uyum ve forehand vuruş tekniği uygulama çalışmaları | Konuya ilişkin uygulamalar |
5) | Top ve raket arasında ki uyum ve Backhand vuruş tekniği uygulama çalışmaları | Konuya ilişkin uygulamalar |
6) | Forehand ve Backhand vuruş tekniği uygulama çalışmaları | Konuya ilişkin uygulamalar |
7) | Groundstroke çalışmaları (Forehand, Backhand). Mikro Tenis Safhası (Modern tenis öğretiminin basamaklarından olan Mikro Tenis) uygulama çalışmaları | Konuya ilişkin uygulamalar |
8) | Vize Sınavı | yok |
9) | Mini Tenis Safhası Modern tenis öğretiminin basamaklarından olan Mini Tenis safhası | Konuya ilişkin uygulamalar |
10) | Mikro, mini ve midi tenis uygulama çalışmaları | Konuya ilişkin uygulamalar |
11) | Vole ve smaç tekniği çalışmaları | Konuya ilişkin uygulamalar |
12) | Servis Atış tekniği uygulama çalışmaları | Konuya ilişkin uygulamalar |
13) | Yardımcı ve özel vuruş teknikleri (lob, drob, shot) uygulama çalışmaları | Konuya ilişkin uygulamalar |
14) | Genel tekrar | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Uluslararası Tenis Federasyonu Tenis Oyna El Kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Uluslararası Tenis Federasyonu Tenis Oyna El Kitabı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 3 | % 50 |
Final | 3 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |