Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES159
Ders İsmi: Tenis I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR BAYARSLAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR BAYARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilere, tenis branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; tenis tarihi, malzeme bilgisi, hazır pozisyon, raket top ve sporcu uyumu, vuruşun 3 aşaması, temel teknik beceriler (forehand, backhand ve servis), tekler ve çiftler maç oyun kurallarını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tenis branşı ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tenis branşının, Türkiye ve Dünyadaki tarihsel gelişimini açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Tenis branşına özgü malzeme ve ekipmanları kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Tenis branşı ile ilgili kuralları açıklar ve uygular.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tenis branşına özgü temel teknikleri uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Teniste raket tutma, temel vuruşlar, temel savunma tekniklerini uygulayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tenis ’in tarihçesi, dünyada ve Türkiye’de doğuşu ve gelişimi Konuya ilişkin ön okumalar
2) Tenis ekipmanları (raket, giysiler, ayakkabı, toplar) Oyun ve tenis kortu hakkında genel bilgi; Mikro ve mini tenis hakkında bilgi Konuya ilişkin ön okumalar
3) Bekleyiş pozisyonu, Raket tutuşu, top ve raket arasında ki uyum Konuya ilişkin uygulamalar
4) Top ve raket arasında ki uyum ve forehand vuruş tekniği uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
5) Top ve raket arasında ki uyum ve Backhand vuruş tekniği uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
6) Forehand ve Backhand vuruş tekniği uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
7) Groundstroke çalışmaları (Forehand, Backhand). Mikro Tenis Safhası (Modern tenis öğretiminin basamaklarından olan Mikro Tenis) uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
8) Vize Sınavı yok
9) Mini Tenis Safhası Modern tenis öğretiminin basamaklarından olan Mini Tenis safhası Konuya ilişkin uygulamalar
10) Mikro, mini ve midi tenis uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
11) Vole ve smaç tekniği çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
12) Servis Atış tekniği uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
13) Yardımcı ve özel vuruş teknikleri (lob, drob, shot) uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
14) Genel tekrar yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Uluslararası Tenis Federasyonu Tenis Oyna El Kitabı
Diğer Kaynaklar: Uluslararası Tenis Federasyonu Tenis Oyna El Kitabı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 3 % 50
Final 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100