Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES255
Ders İsmi: Basketbol II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YELDA KAVAZOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR BAYARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilere, basketbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz bir şekilde uygulama ve öğretme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; Türkiye Basketbol Federasyonunun yapısı ve Uluslararası organizasyonların işleyişi, basketbol temel teknikleri, basketbol temel tekniklerinin öğretim basamaklaması, temel savunma ve hücum teknikleri konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Basketbolun tarihsel gelişimini anlatır ve basketbol branşı ile ilgili temel kavramları açıklar.
2) Basketbol oyun ve müsabaka kurallarını tanır ve açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Basketbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz bir şekilde uygular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Basketbol oyun tekniklerini temel düzeyde öğretir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Basketbolun tarihsel gelişimi, Türkiye Basketbol Federasyonu yapısı ve Uluslararası Organizasyonlar, oyun kural bilgisi. Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi.
2) Basketbol temel duruş, üçlü tehdit, top tutma ve top el koordinasyonu, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi.
3) Stoplar ve pivot hareketleri, farklı drillerin uygulama çalışmaları. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi.
4) Top sürme ve çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi.
5) Top sürme ve çeşitleri ve teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi.
6) Pas verme, pas alma ve pas çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi, Gösterip yaptırma Yöntemi ve Eşli Çalışma Yöntemi.
7) Şut ve şut çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi.
8) ARA SINAV. Yok.
9) Topsuz hareketler-Katlar, Hücum hareketleri; toplu aldatmalar. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi.
10) Bireysel savunma ve hücum, 1X1 oyun uygulaması. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi.
11) Bireysel savunma ve hücum, 1X1 oyun uygulaması. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi.
12) Karışık alıştırmalar, Basketbola hazırlayıcı oyunlar ve 3X3, 4x4, 5X5 oyunlarının uygulamaları. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi, Gösterip yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması ve Eşli Çalışmalar.
13) Karışık alıştırmalar, Basketbola hazırlayıcı oyunlar ve 3X3, 4x4, 5X5 oyunlarının uygulamaları. Anlatım, Uygulama, Gösteri Yöntemi, Grup Çalışması ve Eşli Çalışmalar.
14) Basketbolda yazılı işaretlerin çizimi ve taktik tahtası üzerine kullanımı. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi.
15) Basketbolda Veri Analizi. Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi.
16) Final Sınavı. Yok.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL
AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
Diğer Kaynaklar: AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL
AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 3
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 3
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 3
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 3
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 3
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 3
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 3
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 3
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 3
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %