Bilişim Sistemleri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FET309
Ders İsmi: Görsel Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZAFER GÜNEY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ZAFER GÜNEY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders; görsel bir programlama dilini kullanabilmeyi, ara yüz ortamını ve ekran bölümlerini tanıyabilmeyi, temel bileşenleri kullanabilmeyi ve görsel açıdan düzenleyebilmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Hafıza kavramını, operatörleri, sınıfları, nesneleri, metotları, katarları, karar ve kontrol ifadelerini, dizileri, kalıtımı, çok biçimliliği, olay işlemeyi, kontrol özelliklerini, araç kutusunu, istisna yakalamayı, dosya akışlarını ve veri tabanını kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel Bilgisayar Kavramlarını ve farklı Programlama Dillerini tanıyabilir.
2) Temel Visual Studio IDE, bilgisayar hafıza kavramını, farklı operatörleri, sınıf, nesne, metot, katarların özelliklerini tanıyabilir ve kullanabilir.
3) Basit karar verme ifadelerini, sayaçlı veya sayaçsız kontrollü tekrar yapılarını, metotlar ve özelliklerini, dizileri, kalıtım, çok biçimlilik kavramlarını tanır ve özelliklerini kullanabilir.
4) Grafiksel kullanıcı ara yüzü tasarımını, olay işleme program yazma kavramını, katarlar ve istisna yakalama kavramlarını tanıyabilir ve özelliklerini kullanabilir.
5) Dosya işlemlerini ve veri tabanı işlemlerini tanıyabilir ve özelliklerini kullanabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel Programlamaya Giriş
2) Visual Studio IDE'ye Genel Bakış
3) Hafıza Kavramı ve Operatörler
4) Sınıf, Nesne, Metot ve Katarlara Giriş
5) Karar ve Kontrol İfadeleri
6) Metotlar ve Diziler
7) Kalıtım ve Çok Biçimlilik
8) Ara Sınav
9) Olay İşleme, Kontrol Özellikleri ve Araç Kutusu
10) Program Menüleri
11) Katarlar
12) İstisna Yakalama
13) Dosya ve Akışlar
14) Veri Tabanı
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Paul Deitel, Harvey M. Deitel, “Visual C# 2010 How to Program”, Prentice Hall, 2010.
Diğer Kaynaklar: Benjamin Perkins, Jacob Vibe Hammer, Jon D. Reid, “C# 7 Programming with Visual Studio 2017”, Wiley, 2018.

Karli Watson, David Espinosa, Zach Greenvoss, Christian Nagel, Jacob Hammer Pedersen, Jon D. Reid, Matthew Reynolds, Morgan Skinner, Eric White, “Beginning Visual C#”, Wrox Press, 2002.

Svetlin Nakov, “Fundamentals of Computer Programming with C#”, 2013.
Philip Conrod, Lou Tyle, “Visual C# and Databases” Kindware Software, 2017.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %