Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İfadeler: İsimlendirme ve ortam, Kombinasyonların değerinin hesaplanması, Bileşik prosedürler, Prosedür uygulamasında yerine koyma modeli, Koşullu ifadeler ve öncüller, Prosedürlerin kara-kutu şeklinde soyutlanması
|
|
2) |
Kontratlar kullanarak prosedür tasarımı Hiyerarşik veri türleri: Pair Türü, Sembol değerler, List Türü
|
|
3) |
Prosedürler ve Yarattıkları Süreçler: Lineer özyineleme ve iterasyon, Ağaç türü özyineleme, Büyüme mertebeleri
|
|
4) |
Yüksek mertebeli prosedürler: Argüman olarak prosedürler, lambda kullanarak prosedür yaratma, Genel metodlar olarak prosedürler, Yerel değişkenler yaratma, Döndürülen değer olarak prosedürler, Gecikmeli (gelecek) hesaplamaları depolayan prosedürler
|
|
5) |
Veri soyutlamaya giriş: Rasyonel sayılar için aritmetik, Soyutlama bariyerleri, Veri ile kastedilen ne?
|
|
6) |
Hiyerarşik veri ve Kapalılık özelliği: Dizilerin temsili, Hiyerarşik yapılar, Arayüz olarak diziler
|
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Soyut veri için birden çok temsil: Karmaşık sayılar için temsil, Etiketlenmiş veri, Veri-yönlendirmeli programlama ve toplama özelliği
|
|
9) |
Jenerik İşlemlere sahip sistemler, Jenerik aritmetik işlemler, Farklı türlerden veriyi birleştirmek
|
|
10) |
Atama ve yerel durum: Yerel durum değişkenleri, Atamayı eklemenin faydaları ve maliyeti
|
|
11) |
Değer hesaplamanın ortam modeli: Değer hesaplamanın kuralları, Basti prosedürleri uygulamak, Yerel durumu barındıran çerçeveler, İç tanımlamalar
|
|
12) |
Değişebilir veri ile modelleme: Değişebilir liste yapısı, Kuyrukların temsili, Tabloları temsili
|
|
13) |
Eşzamanlılık: Eşzamanlı sistemlerde zamanın doğası, Eşzamanlılığı yönetmek için mekanizmalar
|
|
14) |
Akışlar: Akışlar aslında gecikmeli listelerdir, Akış paradigmasından faydalanmak, Akışlar ve gecikmeli değer hesaplama, Fonksiyonel programların modülerliği ve Nesnelerin modülerliği
|
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
5 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
5 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
5 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
5 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
5 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi |
4 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
4 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|