Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, ders içeriği, program arayüzü |
|
2) |
AutoCad komutları Line, Polyline, Xline, Ortho, Snap, Grid, Zoom, Pan, Undo, Delete, Save ve uygulama çizimi. |
|
3) |
AutoCad komutları Rectangle, Circle, Arc, Ellipse, Polygon, Viewres, Osnap, Move, Copy, Rotate, Stretch ve uygulama çizimi. |
|
4) |
AutoCad komutları Scale, Offset, Mirror, Trim, Extend, Array, Fillet, Chamfer ve uygulama çizimi. Ayrıca sunum gruplarının belirlenmesi. |
|
5) |
AutoCad komutları Layer, Linetype, Lineweight, Lwdisplay, Match ve uygulama çizimi. |
|
6) |
AutoCad komutları Options, Properties, Quickprop, Text, Hatch, Block, Explode, Joint, Divide, Ddptype ve uygulama çizimi. |
|
7) |
AutoCad komutları Plot, Annotate, Dimstyle, Exportdimstyle ve uygulama çizimi. |
|
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
SketchUp komutları Line, Rect, Push/Pull, Save, Model Info, Guide/Ruler ve uygulama çizimi. |
|
10) |
SketchUp komutları Circle, Polygon, Offset, Move, Rotate, Scale ve uygulama çizimi. |
|
11) |
SketchUp komutları Hide, View, Camera, Position Camera, Section Plane, Follw Me ve uygulama çizimi. |
|
12) |
SketchUp komutları Import, 3D Warehouse, Style, Extension, Vray, Animate ve uygulama çizimi. Öğrenci sunumları. |
|
13) |
SketchUp komutları Measure, Dimension, Text, 3D Text, Paint Bucket, Create Material ve uygulama çizimi. Öğrenci sunumları. |
|
14) |
Photoshop yazılımı üzerinden sunumlarda kullanılmak üzere pafta tasarımı çalışması. Öğrenci sunumları. |
|
15) |
FİNAL HAFTASI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama |
|
2) |
Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma |
|
3) |
Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
|
4) |
İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma |
|
5) |
Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. |
|
6) |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama |
|
7) |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma |
|
8) |
Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma |
|
9) |
Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma |
|
10) |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme |
|
11) |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi |
|
12) |
Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
|