Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARC114
Ders İsmi: Mimari İletişim Teknikleri II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
0 3 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUNA KAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TUNA KAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayar ortamında mimari çizim yapabilme becerisi edindirmek hedeflenmektedir
Dersin İçeriği: Aşamalı ve uygulamalı olarak AutoCAD ve SketchUp yazılımları çalışılacaktır. Verilecek bir projenin bu yazılımlar kullanılarak üretilen mimari ifadeler üzerinden sunulması beklenmektedir

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mimari Tasarımlarını Dijital olarak çizip sunabilecektir.
2) Dijital sunum tekniklerini kullanma becerisini kazanmak
3) Mimari projeyi dijital sunum tekniklerini kullanarak ifade edebilmek
4) Bilgisayar destekli çizim programlarını mimari projeyi ifade edebilecek şekilde kullanmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders içeriği, program arayüzü
2) AutoCad komutları Line, Polyline, Xline, Ortho, Snap, Grid, Zoom, Pan, Undo, Delete, Save ve uygulama çizimi.
3) AutoCad komutları Rectangle, Circle, Arc, Ellipse, Polygon, Viewres, Osnap, Move, Copy, Rotate, Stretch ve uygulama çizimi.
4) AutoCad komutları Scale, Offset, Mirror, Trim, Extend, Array, Fillet, Chamfer ve uygulama çizimi. Ayrıca sunum gruplarının belirlenmesi.
5) AutoCad komutları Layer, Linetype, Lineweight, Lwdisplay, Match ve uygulama çizimi.
6) AutoCad komutları Options, Properties, Quickprop, Text, Hatch, Block, Explode, Joint, Divide, Ddptype ve uygulama çizimi.
7) AutoCad komutları Plot, Annotate, Dimstyle, Exportdimstyle ve uygulama çizimi.
8) ARA SINAV
9) SketchUp komutları Line, Rect, Push/Pull, Save, Model Info, Guide/Ruler ve uygulama çizimi.
10) SketchUp komutları Circle, Polygon, Offset, Move, Rotate, Scale ve uygulama çizimi.
11) SketchUp komutları Hide, View, Camera, Position Camera, Section Plane, Follw Me ve uygulama çizimi.
12) SketchUp komutları Import, 3D Warehouse, Style, Extension, Vray, Animate ve uygulama çizimi. Öğrenci sunumları.
13) SketchUp komutları Measure, Dimension, Text, 3D Text, Paint Bucket, Create Material ve uygulama çizimi. Öğrenci sunumları.
14) Photoshop yazılımı üzerinden sunumlarda kullanılmak üzere pafta tasarımı çalışması. Öğrenci sunumları.
15) FİNAL HAFTASI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: AutoCad 2018. Demiryürek, M.Ş., İstanbul:Kodlab, 2017.
Diğer Kaynaklar: 1. AutoCad 2018. Demiryürek, M.Ş., İstanbul:Kodlab, 2017.
2. SketchUp Herkes İçin 3 Boyutlu Tasarım. Köksal, A.T. İstanbul:Pusula Yayıncılık, 2014.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama
2) Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma
3) Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme
4) İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma
5) Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma.
6) Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama
7) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma
8) Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma
9) Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma
10) Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme
11) Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi
12) Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama
2) Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma
3) Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme
4) İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma
5) Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma.
6) Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama
7) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma
8) Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma
9) Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma
10) Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme
11) Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi
12) Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %