Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC358
Ders İsmi: Araştırmacı Gazetecilik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NUR ESRA ATMACA DURUM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NUR ESRA ATMACA DURUM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; demokratik toplumların vazgeçilmez gücü olan araştırmacı gazeteciliğin öneminin detaylı olarak anlatılması ve araştırmacı gazetecilik kapsamında teknik ve uygulama becerilerinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriği: Ders, araştırmacı gazeteciliğin amacının ve yöntemlerinin; tarihten bu güne çeşitli araştırmacı gazetecilik örnekleri üzerinden ve öğrenci uygulama çalışmalarıyla ele alınmasını içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Araştırmacı gazetecilik olgusunu tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Araştırmacı gazeteciliğin gazetecilik faaliyeti içindeki yeri ve önemini kavrar.
2) Araştırmacı gazeteciliğin ilkelerini ve amacını yorumlar.
3) Araştırmacı gazeteciliğin gazeteciğe etkilerini kavrar.
4) Geçmişten bugüne örnek araştırmacı gazetecilik çalışmalarını öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bir araştırma haberin nasıl hazırlanacağını yöntem ve adımlarıyla uygulamalı öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırmacı gazetecilik olgusu, tarihsel boyutu, uluslararası alanda ilk örnekler.
1) The Post filminin izlenerek tartışılması
2) Türkiye’den araştırmacı gazetecilik örnekleri
3) Araştırmacı gazetecilikte yöntem
4) Dürüstlük ve araştırmacı gazetecilik
5) Günümüz medya mülkiyetinde araştırmacı gazetecilik mümkün mü, nasıl?
6) Araştırmacı gazetecilik uygulama çalışmaları.
7) Araştırmacı gazetecilik uygulama çalışmaları
8) VİZE HAFTASI
9) Öğrenci uygulama çalışmaları
10) Öğrenci uygulama çalışmaları
11) Araştırmacı gazetecilik üzerine konukla söyleşi
12) Araştırmacı gazetecilerin anılarından
13) All The President’s Men filminin izlenerek tartışılması
14) Spotlight filminin izlenerek tartışılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Belsey A. & Chadwick R.,1998. Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar. İstanbul: Ayrıntı.
Kurt Öncel G, 2014. Türkiye’de Soruşturmacı Gazetecilik. İstanbul: Evrensel Kültür Kitaplığı.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %