Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES253
Ders İsmi: Yüzme II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yüzmenin temel prensipleri hakkında bilgi vermek, serbest stil, sırtüstü, kurbağalama ve kelebek tekniklerinin öğretim basamaklamalarını çalıştırarak yüzme gelişimlerini sağlamak.
Dersin İçeriği: Yüzmenin temel prensipleri hakkında bilgi vermek, serbest stil, sırtüstü, kurbağalama ve kelebek tekniklerinin öğretim basamaklamalarını çalıştırarak yüzme gelişimlerini sağlamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yüzmenin dünyadaki gelişimini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yüzme teknikleri teorik olarak açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yarışma kurallarını öğrenir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Dört stilde tekniği öğrenir, Kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes koordinasyonunu uygular.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Analiz yapmayı öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Farklı drill uygulamaları öğrenerek teknik beceriyi geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yüzmenin tarihi hakkında genel bilgiler. Konuya ilişkin ön okumalar
2) Yüzmenin Temel Teknikleri Konuya ilişkin ön okumalar
3) Yarışma kuralları hakkında bilgiler. Konuya ilişkin ön okumalar
4) Serbest stil öğretim uygulamaları Konuya ilişkin uygulamalar
5) Serbest stilde uygulanan öğretici drill uygulamaları Konuya ilişkin uygulamalar
6) Sırtüstü stil öğretim uygulamaları Konuya ilişkin uygulamalar
7) Sırtüstü stilde uygulanan öğretici drill uygulamaları Konuya ilişkin uygulamalar
8) Vize Sınavı yok
9) Kurbağalama stilde uygulanan öğretici drill uygulamaları Konuya ilişkin uygulamalar
10) Kelebek stil öğretim uygulamaları Konuya ilişkin uygulamalar
11) Sırtüstü stilde uygulanan öğretici drill uygulamaları Konuya ilişkin uygulamalar
12) Kelebek stilde uygulanan öğretici drill uygulamaları Konuya ilişkin uygulamalar
13) 4 stilde sıkça yapılan teknik hata analizleri Konuya ilişkin uygulamalar
14) Atlayış öğretim basamaklaması Konuya ilişkin uygulamalar
15) Çıkış-dönüş-bitiriş-öğretim uygulamaları Konuya ilişkin uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. BOZDOĞAN A, ÖZÜAK A (2003) Stilleriyle Temel Yüzme, , 1. Baskı, İstanbul ilpress Basım & Yayın 2003;13-21.
2. Swimimngfastest.Ernest W.maglischo
3. https://dosya.tyf.gov.tr/public/upload/0/2019-09/20192020-Hakem-seminerleri-sunusu-3.pdf
Diğer Kaynaklar: 1. BOZDOĞAN A, ÖZÜAK A (2003) Stilleriyle Temel Yüzme, , 1. Baskı, İstanbul ilpress Basım & Yayın 2003;13-21.
2. Swimimngfastest.Ernest W.maglischo
3. https://dosya.tyf.gov.tr/public/upload/0/2019-09/20192020-Hakem-seminerleri-sunusu-3.pdf

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 3
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 5
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 3
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 3
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 3
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 3
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 3
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 3
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 3
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100