Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES395
Ders İsmi: Basketbol III
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YELDA KAVAZOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilere, basketbol branşında geliştirilmesi gereken motorik özellikleri açıklama, branşa ilişkin tekniklerin uygulanışını, hareket mekaniği kanunlarına dayalı olarak analiz etme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; basketbolda öğretim yöntemleri ve ilkeleri, performans ölçüm yöntemleri, motorik özelliklerin geliştirilmesi, branşa yönelik tekniklerin hareket mekaniği konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Basketbol branşına ait öğretim yöntemlerinin hedeflerini ve uygulama ilkelerini açıklar.
2) Basketbol branşına özgü performans ölçüm yöntemlerini açıklar.
3) Basketbol branşında geliştirilmesi gereken motorik özellikleri açıklar.
4) Basketbol branşına ilişkin tekniklerin uygulanışını, hareket mekaniği kanunlarına dayalı olarak analiz eder.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin işleyişi hakkında açıklamalar, Basketbol öğretim yöntemleri ilkeleri Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi
2) Basketbol öğretim yöntemleri ilkeleri Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi
3) Basketbolda yetenek seçimi ve ilkeleri Konuyla ilgili makale okuma-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
4) Basketbolda yetenek seçimi ve ilkeleri Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
5) Basketbolda yetenek seçimi ve ilkeleri Konuyla ilgili makale özeti çıkarma-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
6) Basketbolda performans ölçüm yöntemleri Görsel ve yazılı kaynak tarama-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
7) Basketbolda performans ölçüm yöntemleri Görsel ve yazılı kaynak tarama-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
8) Ara Sınav
9) Ara sınava hazırlık çalışması Literatür tarama-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
10) Basketbolda kuvvet antrenmanları ve antrenmanlar programlarının incelenmesi Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
11) Basketbolda sürat antrenmanları ve antrenmanlar programlarının incelenmesi Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
12) Basketbolda dayanıklılık antrenmanları ve antrenmanlar programlarının incelenmesi Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
13) Branşa yönelik tekniklerin hareket mekaniği açısından analizi Video izleme görsel ve yazılı kaynak tarama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
14) Öğrenci Sunumları Literatür tarama ve Ppt dosyası hazırlama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
15) Öğrenci Sunumları Literatür tarama ve Ppt dosyası hazırlama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
16) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Basketbol branşına ait öğretim yöntemlerinin hedeflerini ve uygulama ilkelerini açıklar.
Basketbol branşına özgü performans ölçüm yöntemlerini açıklar.
Basketbol branşında geliştirilmesi gereken motorik özellikleri açıklar.
Basketbol branşına ilişkin tekniklerin uygulanışını, hareket mekaniği kanunlarına dayalı olarak analiz eder.
Diğer Kaynaklar: AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL
AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 3
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 3
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 3
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 3
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 3
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 3
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 3
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 3
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 3
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %