Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES397
Ders İsmi: Hentbol III
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İLDAR TEKDAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Takım sporları hentbol dersini seçen öğrenciler; hentbol sporunun tarihçesi ve oyun kurallarının, hentbol sporunun temel teknikleri, temel pas, sıçrayarak pas, bilek pas, arkadan pas, göğüs pası, ense pası ve alttan pas çeşitlerini uygulamalarıyla öğreneceklerdir. Diğer pas çeşitleri ise kavisli paslar, falsolu paslar, yere çarptırılarak paslar, göğüs hizasındaki paslardır. Top sürme teknikleri ve oyun kurallarını hentbol temel becerilerini uygulayan bireyler olacaklardır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, hentbolda top kontrolü, top tutma, top sürme, pas türleri atış türleri, aldatma, kaleci, savunma, çapraz geçiş, düz dalma, savunmada eş değişme, sahayı kontrol, dizilişler vb... bireysel ve grup tekniklerini kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hentbol oyun kuralları, saha ölçüleri ve çizgileri, hentbolda top tutma-atma ilgili kavramları bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hentbolda kullanılan pas çeşitleri (temel pas-bilek pası) ile ilgili yöntemleri ve bu yöntemleri kullanmayı bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Hentbolda kullanılan pas çeşitleri (sıçrayarak pas, yerden pas, göğüs pası, arkadan pas, ense pası, alttan pas) uygular.
Öğrenme Yetkinliği
1) Hentbolda kullanılan kale atışları (yüksek temel kale atışı, kalça yüksekliğindeki temel atış, alçak kale temel atışı, sıçrayarak atış, düşerek atış, 7 m. atışı) uygular.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hentbolda kullanılan aldatmalar öğrenilir ve uygulanılır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Hentbolda savunma taktikleri ve hücum teknikleri örnekleriyle açıklanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hentbol branşı ile ilgili tanım ve kavramlar Konuya ilişkin ön okumalar
2) Hentbol oyununun tarihçesi Konuya ilişkin ön okumalar
3) Hentbol uluslararası oyun kuralları Konuya ilişkin ön okumalar
4) Hentbolda top tutma ve atma teknikleri Konuya ilişkin uygulamalar
5) Hentbolda pas çeşitleri ve oyuna etkileri Konuya ilişkin uygulamalar
6) Hentbolda kale atışı ve teknikleri Konuya ilişkin uygulamalar
7) Hentbolda altyapı takımlarında uygulanacak topla bütünleşme çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
8) Vize Sınavı yok
9) Hentbolda altyapı ve okul takımlarında uygulanacak savunma çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
10) Hentbolda savunma sistemi uygulanması, avantajları ve dezavantajları (6:0) Konuya ilişkin uygulamalar
11) Hentbolda savunma sistemlerinden 5:1 uygulanması Konuya ilişkin uygulamalar
12) Hentbolda 4:2 ve 3:2:1 savunma sistemleri ve savunma sistemlerine göre uygulanacak hücum şekilleri Konuya ilişkin uygulamalar
13) Hentbolda 4:2 ve 3:2:1 savunma sistemleri ve savunma sistemlerine göre uygulanacak hücum şekilleri Konuya ilişkin uygulamalar
14) Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri, takım hücum şekilleri Konuya ilişkin uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Sevim, Y. (2002). Hentbol Teknik¬Taktik, Nobel yayınevi, Ankara.
2. Taborsky, F. Ve Czerwinski, J. (2000). Basic Handball Method, Taktics, Technique. Europen Handball Federation Publising, Avusturya.
Diğer Kaynaklar: 1. Sevim, Y. (2002). Hentbol Teknik¬Taktik, Nobel yayınevi, Ankara.
2. Taborsky, F. Ve Czerwinski, J. (2000). Basic Handball Method, Taktics, Technique. Europen Handball Federation Publising, Avusturya.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 3
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 5
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 4
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 4
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 5
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 5
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 5
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 4
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 4
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100