Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES271
Ders İsmi: Masa Tenisi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DURDU MEHMET AVAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilere, masa tenisi branşına özgü oyun sistemlerini ve temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, masa tenisinin tarihçesi, temel prensipleri, yarışma kuralları, malzeme bilgisi, raket tutuşları ve raket kontrolünün öğretilmesi ve uygulanması konularını içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Masa tenisi tarihçesini öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Oyun ve yarışma kurallarını tanımlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Temel tutuş tekniklerin, Forehand ve Backhand vuruş tekniklerini öğrenir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Servis tekniklerini, kesme ve spin tekniklerini öğrenir.
2) Savunma taktiklerini öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tekler ve çiftler oyun sistemini, yarışma kurallarını tecrübe edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Masa tenisinin tarihçesi. Konuya ilişkin ön okumalar
2) Malzeme bilgisi, oyun ve yarışma kuralları Konuya ilişkin ön okumalar
3) Masa tenisinde raket tutuş teknikleri ve top-raket uyum çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
4) Masa tenisinde Forehand vuruş tekniği Konuya ilişkin uygulamalar
5) Masa tenisinde Backhand vuruş tekniği Konuya ilişkin uygulamalar
6) Forehand ve Backhand servis teknikleri Konuya ilişkin uygulamalar
7) Forehand ve Backhand kesme teknikleri Konuya ilişkin uygulamalar
8) Vize Sınavı Yok
9) Blok ve savunma yapma Konuya ilişkin uygulamalar
10) Tekler oyun sistemi Konuya ilişkin uygulamalar
11) Çiftler oyun sistemi Konuya ilişkin uygulamalar
12) Masa tenisi yarışma kuralları Konuya ilişkin uygulamalar
13) Yarışma kurallarına göre masa tenisi yarışma uygulaması Konuya ilişkin uygulamalar
14) Tekler- çiftler yarışma kurallarına göre masa tenisi uygulaması Konuya ilişkin uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: http://www.masatenisi.org/turkish/spinsut.htm.
Diğer Kaynaklar: http://www.masatenisi.org/turkish/spinsut.htm.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 5
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 5
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 5
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 5
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 5
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 5
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 5
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 5
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 5
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100