Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES271 | ||||||||
Ders İsmi: | Masa Tenisi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURDU MEHMET AVAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilere, masa tenisi branşına özgü oyun sistemlerini ve temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, masa tenisinin tarihçesi, temel prensipleri, yarışma kuralları, malzeme bilgisi, raket tutuşları ve raket kontrolünün öğretilmesi ve uygulanması konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Masa tenisinin tarihçesi. | Konuya ilişkin ön okumalar |
2) | Malzeme bilgisi, oyun ve yarışma kuralları | Konuya ilişkin ön okumalar |
3) | Masa tenisinde raket tutuş teknikleri ve top-raket uyum çalışmaları | Konuya ilişkin uygulamalar |
4) | Masa tenisinde Forehand vuruş tekniği | Konuya ilişkin uygulamalar |
5) | Masa tenisinde Backhand vuruş tekniği | Konuya ilişkin uygulamalar |
6) | Forehand ve Backhand servis teknikleri | Konuya ilişkin uygulamalar |
7) | Forehand ve Backhand kesme teknikleri | Konuya ilişkin uygulamalar |
8) | Vize Sınavı | Yok |
9) | Blok ve savunma yapma | Konuya ilişkin uygulamalar |
10) | Tekler oyun sistemi | Konuya ilişkin uygulamalar |
11) | Çiftler oyun sistemi | Konuya ilişkin uygulamalar |
12) | Masa tenisi yarışma kuralları | Konuya ilişkin uygulamalar |
13) | Yarışma kurallarına göre masa tenisi yarışma uygulaması | Konuya ilişkin uygulamalar |
14) | Tekler- çiftler yarışma kurallarına göre masa tenisi uygulaması | Konuya ilişkin uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: | http://www.masatenisi.org/turkish/spinsut.htm. |
Diğer Kaynaklar: | http://www.masatenisi.org/turkish/spinsut.htm. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | 5 |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | 5 |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | 5 |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | 5 |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | 5 |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | 5 |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | 5 |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | 5 |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | 5 |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |