Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES273 | ||||||||
Ders İsmi: | Pilates II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ERGÜL GEDİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ERGÜL GEDİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, Pilates Mat egzersizlerini temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Pilates egzersizleri ile ilgili kavramlar, Pilates çalışma prensipleri, yardımcı materyallerin tanıtımı, kullanım şekilleri ve pilates egzersiz uygulamaları konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pilates Temelleri ve Tarihi | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
2) | Başlangıç seviye Karın Egzersizleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
3) | Başlangıç seviye Bacak Egzersizleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
4) | Başlangıç seviye Kol Egzersizleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
5) | Başlangıç seviye Sırt Egzersizleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
6) | Başlangıç seviye Kalça Egzersizleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
7) | İleri seviye Karın Egzersizleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
8) | Vize Sınavı | yok |
9) | İleri seviye Bacak Egzersizleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
10) | İleri seviye Kol Egzersizleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
11) | İleri seviye Sırt Egzersizleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
12) | İleri seviye Kalça Egzersizleri | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
13) | Temel Düzey (Destek Malzeme Kullanımlı) Ders Serileme çalışmaları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
14) | Özel Gruplarda( Hamile, Çocuk.. )Pilates Programları | Konulara İlişkin Ön Okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Her yönüyle pilates : daha güçlü, esnek ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için ihtiyacınız olan kılavuz / Amy Taylor Alpers ; Rachel Taylor Segel; ed.: Lorna Gentry; çev.: Gülce Arman Bayrakçı 2. PİLATES ANATOMİSİ/A.ELLSWORTH/AKILÇELEN / ABBY ELLSWORTH 3. Pilates : eğitmenler için el kitabı / editörler: Verena Geweniger, Alexander Bohlander. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Her yönüyle pilates : daha güçlü, esnek ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için ihtiyacınız olan kılavuz / Amy Taylor Alpers ; Rachel Taylor Segel; ed.: Lorna Gentry; çev.: Gülce Arman Bayrakçı 2. PİLATES ANATOMİSİ/A.ELLSWORTH/AKILÇELEN / ABBY ELLSWORTH 3. Pilates : eğitmenler için el kitabı / editörler: Verena Geweniger, Alexander Bohlander. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | 3 |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | 3 |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | 3 |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | 3 |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | 3 |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | 3 |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | 3 |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | 3 |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | 3 |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |