Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES273
Ders İsmi: Pilates II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ERGÜL GEDİK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ERGÜL GEDİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, Pilates Mat egzersizlerini temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Pilates egzersizleri ile ilgili kavramlar, Pilates çalışma prensipleri, yardımcı materyallerin tanıtımı, kullanım şekilleri ve pilates egzersiz uygulamaları konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pilates branşına ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mat- Reformer vb. malzeme kullanımının önemini açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Kişiye uygun program yapabilme kabiliyeti gösterir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Mat’da egzersiz kurallarını bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mat’da egzersizlere ilişkin temel teknikleri uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pilates Temelleri ve Tarihi Konulara İlişkin Ön Okumalar
2) Başlangıç seviye Karın Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
3) Başlangıç seviye Bacak Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
4) Başlangıç seviye Kol Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
5) Başlangıç seviye Sırt Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
6) Başlangıç seviye Kalça Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
7) İleri seviye Karın Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
8) Vize Sınavı yok
9) İleri seviye Bacak Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
10) İleri seviye Kol Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
11) İleri seviye Sırt Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
12) İleri seviye Kalça Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
13) Temel Düzey (Destek Malzeme Kullanımlı) Ders Serileme çalışmaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
14) Özel Gruplarda( Hamile, Çocuk.. )Pilates Programları Konulara İlişkin Ön Okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Her yönüyle pilates : daha güçlü, esnek ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için ihtiyacınız olan kılavuz / Amy Taylor Alpers ; Rachel Taylor Segel; ed.: Lorna Gentry; çev.: Gülce Arman Bayrakçı
2. PİLATES ANATOMİSİ/A.ELLSWORTH/AKILÇELEN / ABBY ELLSWORTH
3. Pilates : eğitmenler için el kitabı / editörler: Verena Geweniger, Alexander Bohlander.
Diğer Kaynaklar: 1. Her yönüyle pilates : daha güçlü, esnek ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için ihtiyacınız olan kılavuz / Amy Taylor Alpers ; Rachel Taylor Segel; ed.: Lorna Gentry; çev.: Gülce Arman Bayrakçı
2. PİLATES ANATOMİSİ/A.ELLSWORTH/AKILÇELEN / ABBY ELLSWORTH
3. Pilates : eğitmenler için el kitabı / editörler: Verena Geweniger, Alexander Bohlander.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 3
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 3
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 3
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 3
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 3
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 3
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 3
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 3
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 3
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100