Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES275
Ders İsmi: Badminton II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hem bireysel hem de takım sporu olarak bilinir. Tek erkekler, tek kadınlar, çift erkekler, çift kadınlar ve karışık gruplardan oluşarak oynanılan badminton sporunu seçen öğrenciler; badminton sporunun tarihçesi, oyun kurallarını, raket tutuş şekilleri (backhand ve forehand) servis çeşitleri, vuruş teknikleri (clear, kısa vuruş, drop, netkill), adımlama ve oyun kurallarını uygulamalarıyla öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği badmintonda raketin tutuş şekilleri, servis çeşitleri, yüksek atış ve kısa atış, vuruş teknikleri, clear, kısa vuruş, drop, netkill ve adımlama gibi temel oyun kurallarının bireysel ve çift tekniklerini kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Badminton sporunun tarihçesini bilir ve açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Badminton sporunun temel tekniklerini bilir ve uygular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bireysel sporlarının kurallarını bilir ve temel tekniklerinin öğretim tekniklerini bilir. Bireysel sporlarının temel tekniklerin basamaklama ile öğrenir ve uygular.
Öğrenme Yetkinliği
1) Bireysel sporlarının temel tekniklerini uygulama hatalarını bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bireysel sporları uygulamalarında küçük yaş grubunun fiziksel ve zihinsel özelliklerini bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bireysel sporları oyun sistemlerinde teknik ve taktik yöntemlerini bilir uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Badminton branşı ile ilgili tanım ve kavramlar Konuya ilişkin ön okumalar
2) Badminton oyununun tarihçesi Konuya ilişkin ön okumalar
3) Badminton uluslarasın oyun kuralları Konuya ilişkin ön okumalar
4) Badminton raket tutma teknikleri Konuya ilişkin uygulamalar
5) Badminton raket vuruş şekilleri Konuya ilişkin uygulamalar
6) Badminton servis çeşitleri Konuya ilişkin uygulamalar
7) Badminton altyapı takımlarında uygulanacak bütünleşme çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
8) Vize Sınavı yok
9) Badmintonda vuruş teknikleri Konuya ilişkin uygulamalar
10) Badmintonda adımlama teknikleri Konuya ilişkin uygulamalar
11) Badmintonda uygulanacak oyun kuralları Konuya ilişkin uygulamalar
12) Badmintonda savunma ve hücum şekilleri Konuya ilişkin uygulamalar
13) Badmintonda bireysel oyun şekilleri Konuya ilişkin uygulamalar
14) Badmintonda çift erkekler veya kadınlar/karışık oyun şekilleri Konuya ilişkin uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Salman M. N., (1994). Badminton Temel Teknikleri Öğretimi, Onay Ajans, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Salman M. N., (1994). Badminton Temel Teknikleri Öğretimi, Onay Ajans, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 3
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 5
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 4
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 4
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 5
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 5
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 5
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 5
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 5
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %