Dersin Amacı: |
Hem bireysel hem de takım sporu olarak bilinir. Tek erkekler, tek kadınlar, çift erkekler, çift kadınlar ve karışık gruplardan oluşarak oynanılan badminton sporunu seçen öğrenciler; badminton sporunun tarihçesi, oyun kurallarını, raket tutuş şekilleri (backhand ve forehand) servis çeşitleri, vuruş teknikleri (clear, kısa vuruş, drop, netkill), adımlama ve oyun kurallarını uygulamalarıyla öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriği badmintonda raketin tutuş şekilleri, servis çeşitleri, yüksek atış ve kısa atış, vuruş teknikleri, clear, kısa vuruş, drop, netkill ve adımlama gibi temel oyun kurallarının bireysel ve çift tekniklerini kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Badminton branşı ile ilgili tanım ve kavramlar |
Konuya ilişkin ön okumalar |
2) |
Badminton oyununun tarihçesi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
3) |
Badminton uluslarasın oyun kuralları |
Konuya ilişkin ön okumalar |
4) |
Badminton raket tutma teknikleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
5) |
Badminton raket vuruş şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
6) |
Badminton servis çeşitleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
7) |
Badminton altyapı takımlarında uygulanacak bütünleşme çalışmaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
8) |
Vize Sınavı |
yok |
9) |
Badmintonda vuruş teknikleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
10) |
Badmintonda adımlama teknikleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
11) |
Badmintonda uygulanacak oyun kuralları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
12) |
Badmintonda savunma ve hücum şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
13) |
Badmintonda bireysel oyun şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
14) |
Badmintonda çift erkekler veya kadınlar/karışık oyun şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. |
3 |
2) |
İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. |
5 |
3) |
Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. |
4 |
4) |
Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. |
4 |
5) |
Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. |
5 |
6) |
Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. |
5 |
7) |
İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. |
5 |
8) |
Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. |
5 |
9) |
Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. |
5 |
10) |
Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
5 |