Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES377 | ||||||||
Ders İsmi: | Antrenörlük Etiği ve Çocuk Koruma | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sporda Çocuk Koruma bilincinin arttırılması ve Çocuk istismarı ve ihmaline yol açabilecek davranışları öğrenme. Çocuk koruma sistemine yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Sporda Çocuk Koruma bilincinin arttırılması ve Çocuk istismarı ve ihmaline yol açabilecek davranışları öğrenme. Çocuk koruma sistemine yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk İstismarı ve Türleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
2) | Çocuk Koruma ile İlgili Yasal Süreçler | Konuya ilişkin ön okumalar |
3) | Sporda Çocuk İstismarı ve Türleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
4) | Sporda Çocuk Koruma Sistemi | Konuya ilişkin ön okumalar |
5) | Ulusal ve Uluslar arası Sporda Çocuk Koruma Yasal Temelleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
6) | Ulusal Spor Federasyonlarının Sporda Çocuk Koruma Politikaları | Konuya ilişkin ön okumalar |
7) | Uluslar arası Federasyonların Sporda Çocuk Koruma Politikaları | Konuya ilişkin ön okumalar |
8) | ARA SINAV | Yok |
9) | Antrenörlerin Dikkat Etmesi Gereken Kurallar | Konuya ilişkin ön okumalar |
10) | Çocuklarla Çalışacak Antrenörler İçin Doğru ve Yanlış Davranışlar | Konuya ilişkin ön okumalar |
11) | Akran Zorbalığı ve Sonuçları | Konuya ilişkin ön okumalar |
12) | Çocuk İstismarı Olaylarına Yaklaşım Yöntemleri ve Çocuk İstismarına Neden Olabilecek Durumlar | Konuya ilişkin ön okumalar |
13) | Örnek Olay Analizi 1 | Konuya ilişkin ön okumalar |
14) | Örnek Olay Analizi 2 | Konuya ilişkin ön okumalar |
15) | FİNAL SINAVI | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Chris Beckett, (2007), Child Protection: An Introduction, SAGE Publications Ltd; 2nd edition, 2.Nett, J. |
Diğer Kaynaklar: | C., & Spratt, T. (2012). Child protection systems: An international comparison of good practice examples of five countries (Australia,Germany, Finland, Sweden, United Kingdom) with recommendations for Switzerland. Zurich: Fonds Suisse pour des projets de protection de l'enfance. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |