Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC292
Ders İsmi: Proje Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ORHAN POLAT
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA
Öğr.Gör. SELEN ORTA
Dr. Öğr. Üyesi ORHAN POLAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, proje ve proje döngüsü yönetimi, proje yönetimine ilişkin kavramlar ve uygulamalar hakkında bilgiler verilerek proje yönetim becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersi alan öğrencilere proje ve proje döngüsü yönetimi, sorun analizi, hedef analizi, strateji analizi, paydaş analizi, genel hedef ve proje amacı, faaliyetlerin belirlenmesi, mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme, sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması, bütçe hazırlama ve kaynak planlaması konuları verilir, öğretilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sorun, hedef, strateji ve paydaş analizi yapabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Proje ve proje döngüsü yönetimi yapabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Mantıksal çerçeve matrisini oluşturur.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bütçe hazırlama ve kaynak planlaması yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Genel hedef, proje amacı ve hedeflerin belirlenmesini yapabilir.
2) Sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması yapabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje ve proje döngüsü yönetimi Konulara ilişkin ön okumalar
2) Sorun analizi Konulara ilişkin ön okumalar
3) Hedef analizi Konulara ilişkin ön okumalar
4) Strateji analizi Konulara ilişkin ön okumalar
5) Paydaş analizi Konulara ilişkin ön okumalar
6) Genel hedef ve proje amacı Konulara ilişkin ön okumalar
7) Ara sınav Konulara ilişkin ön okumalar
8) Faaliyetlerin belirlenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
9) Mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme Konulara ilişkin ön okumalar
10) Sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması Konulara ilişkin ön okumalar
11) Bütçe hazırlama ve kaynak planlaması Konulara ilişkin ön okumalar
12) Çağrı rehberinin incelenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
13) Proje örneklerinin incelenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
14) Final sınavı Konulara ilişkin ön okumalar
15) Proje örneklerinin incelenmesi Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slaytlar
Diğer Kaynaklar: Ana Kaynaklar
Proje Hazırlama ve Bütçeleme Teknikleri, Nurhan Yentürk - Yiğit Aksakoğlu - Alper Akyüz, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016, İstanbul

Yardımcı Kaynaklar
Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, Dr. Faruk Cengiz Tekindağ, Odak Ofset Matbaacılık, 2015, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

6

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100