Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fair play kavramı, kapsamı ve tarihi gelişimi |
Anlatım ve Soru-Cevap yöntemi |
2) |
Fair play idealinin ilkeleri ve analizi |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3) |
Uluslararası Fair play kuruluşları ve çalışmaları |
İlgili kuruluşların web sitelerinin incelenmesi-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4) |
Avrupa’da ve Türkiye’de Fair play |
Literatür tarama-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5) |
Fair play problem alanları |
Konu ile ilgili makale özeti çıkarma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6) |
Fair play geliştirme çalışmalar |
Literatür taraması-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7) |
Olimpizm ideali ve Fair play |
Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Geleneksel Türk sporlarında Fair play anlayışı |
Literatür tarama-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10) |
Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
11) |
Öğrenci Çalışması: Fair play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
12) |
Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
13) |
Amatör ve profesyonel sporda Fair Play |
Video izleme ve yorumlama-Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri ve Tartışma Yöntemi |
14) |
Sporcuların Fair Play’ e uygun davranış modelleri |
Konu ile ilgili makale okuma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
15) |
Fair Play olgusundan sorumlu referans grupları |
Literatür taraması-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
16) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Şahin, M. (2018). Sporda Etik Değer, Spor Yayınevi, İstanbul.
Arıpınar, E. ve Donuk B. (2018). Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar; Fair Play. Ötüken Yayınları, İstanbul
Lumpkin, A. (2004). Sport Ethics: Applications for Fair Play. McGraw-Hill Education, USA.
Şahin, M. (2015). Sporda Evrensel Kavram Faır Play. Nobel Yayınları, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
Şahin, M. (2018). Sporda Etik Değer, Spor Yayınevi, İstanbul.
Arıpınar, E. ve Donuk B. (2018). Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar; Fair Play. Ötüken Yayınları, İstanbul
Lumpkin, A. (2004). Sport Ethics: Applications for Fair Play. McGraw-Hill Education, USA.
Şahin, M. (2015). Sporda Evrensel Kavram Faır Play. Nobel Yayınları, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
2) |
Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kurallar hakkında bilgi sahibi olma, laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirleyebilme ve bunlara karşı önlem alabilme, güvenli laboratuvar ortamı oluşturabilme becerisine sahiptir. |
|
3) |
Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örnek alımı ve transferi hakkında bilgi sahibi olmak, örnek kabul ve red kriterlerini uygulayabilme, temel testleri yapabilme becerisine sahiptir. |
|
4) |
Laboratuvar kimyası ve hesaplama bilgisine, analiz çözeltisi hazırlayabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Tıbbi laboratuvar testlerinin vücut sistemleri, yapı ve fonksiyonları ile olan ilişkilerini bilme, bunları mikroorganizmalarla ilişkilendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
6) |
Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olma ve gerekli tedbirleri uygulayabilme becerisine sahiptir. |
|
7) |
Bir yabancı dili orta seviyede bilme ve mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
8) |
Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, öğrenmeye açıktır. |
|
9) |
Mesleğini en iyi şekilde yapacak bilgi ve beceriye ulaşmayı amaç edinir ve mesleki gelişimini sağlayacak donanıma sahip olur. |
|
10) |
Laboratuvarda kullanılan cihazlar, aletler ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olma, bunları uygun olarak kullanabilme, bakım ve temizliğini yapabilme becerisine sahiptir . |
|
11) |
Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapabilme, preparat hazırlayabilme, mikroskop kullanma ve mikroorganizmaların ekimini yapabilme becerisine sahiptir. |
|
12) |
Sterilizasyon - Dezenfeksiyon bilgisine ve bunları uygulayabilme becerisine sahiptir. |
|
13) |
Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olma ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir. |
|
14) |
Acil durumlarda ilk yardım uygulayabilme, temel yaşam desteği sağlayabilme, hasta ve yaralıları taşıyabilme bilgisine sahiptir. |
|
15) |
Sözlü ve yazılı etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yapabilme becerisine sahiptir. |
|
16) |
Hasta hakları konusunda bilgi sahibi olma, etik ve ahlak kavramlarını, meslek etiği kurallarını bilme ve uygulayabilme yetisi kazanır. |
|
17) |
Mesleğini en iyi şekilde uygulamakla birlikte, kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlayacak sosyal ve kültürel bilgiye sahip olmayı amaç edinir. |
|
18) |
Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları ve onları düzeltme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|