Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fair play kavramı, kapsamı ve tarihi gelişimi |
Anlatım ve Soru-Cevap yöntemi |
2) |
Fair play idealinin ilkeleri ve analizi |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3) |
Uluslararası Fair play kuruluşları ve çalışmaları |
İlgili kuruluşların web sitelerinin incelenmesi-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4) |
Avrupa’da ve Türkiye’de Fair play |
Literatür tarama-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5) |
Fair play problem alanları |
Konu ile ilgili makale özeti çıkarma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6) |
Fair play geliştirme çalışmalar |
Literatür taraması-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7) |
Olimpizm ideali ve Fair play |
Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Geleneksel Türk sporlarında Fair play anlayışı |
Literatür tarama-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10) |
Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
11) |
Öğrenci Çalışması: Fair play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
12) |
Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
13) |
Amatör ve profesyonel sporda Fair Play |
Video izleme ve yorumlama-Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri ve Tartışma Yöntemi |
14) |
Sporcuların Fair Play’ e uygun davranış modelleri |
Konu ile ilgili makale okuma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
15) |
Fair Play olgusundan sorumlu referans grupları |
Literatür taraması-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
16) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Şahin, M. (2018). Sporda Etik Değer, Spor Yayınevi, İstanbul.
Arıpınar, E. ve Donuk B. (2018). Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar; Fair Play. Ötüken Yayınları, İstanbul
Lumpkin, A. (2004). Sport Ethics: Applications for Fair Play. McGraw-Hill Education, USA.
Şahin, M. (2015). Sporda Evrensel Kavram Faır Play. Nobel Yayınları, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
Şahin, M. (2018). Sporda Etik Değer, Spor Yayınevi, İstanbul.
Arıpınar, E. ve Donuk B. (2018). Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar; Fair Play. Ötüken Yayınları, İstanbul
Lumpkin, A. (2004). Sport Ethics: Applications for Fair Play. McGraw-Hill Education, USA.
Şahin, M. (2015). Sporda Evrensel Kavram Faır Play. Nobel Yayınları, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. |
|
2) |
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. |
|
3) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. |
|
4) |
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. |
|
5) |
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. |
|
6) |
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır |
|
7) |
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar |
|
8) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır |
|
9) |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. |
|
10) |
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
|
11) |
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
|