Mimari Restorasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC328
Ders İsmi: Örgütsel Davranış
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ULAŞ GÜLTEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SELEN ORTA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Örgüt, önceden belirlenmiş hedeflere ulaşmak için bir araya gelen iş görenlerin üretim ilişkilerinden oluşur. İş görenler, örgütün işleyişinde gerekli olan görevleri yapmaya elverişli davranışlar sergiler. Örgütsel davranış, örgüt içindeki insan davranışlarını anlamak, çalışanı daha etkin, verimli ve başarılı kılmayı amaçlamaktadır. Bu ders sayesinde öğrencilerin de piyasa düzenini ve çalışma hayatının getirdiklerini öğrenmeleri ve bilinçlenmeleri sağlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Örgütsel davranış konusunda genel ve temel bilgiler, örgüt kültürü, örgütlerde gruplar ve iletişim, iş tatmini ve motivasyon, etkin liderlik, takım çalışması, örgütsel stres ve stres yönetimi, örgütlerde değişim ve çatışma, örgütlerde etik ve örgütsel davranışta güncel yaklaşımlar konularının kavramsal temelleriyle anlatılması, dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Örgüt yapısı ve kültür arasındaki ilişkiyi anlayabilme.
2) Örgütte kullanılabilecek farklı motivasyon teorilerini anlayabilme.
3) İnsan kaynakları yönetimini anlayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Örgütte etkili takım çalışmasını geliştirecek mekanizmaları anlayabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yönetim ve liderlik konusunda farklı yaklaşımları anlayabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgütsel Davranışa Giriş Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
2) Örgütsel Çeşitlilik Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
3) Tutumlar ve İş Tatmini, Duygular ve Duygu Durumlar Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
4) Kişilik ve Değerler Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
5) Algılama ve Bireysel Karar Alma Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
6) Motivasyon Temelleri Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
7) Motivasyon: Kavramlardan Uygulamalara Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
8) VİZE SINAVI Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
9) Grup Davranışının Temelleri, Çalışma Takımlarını Anlamak Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
10) İletişim, Liderlik Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
11) Güç ve Politika, Çatışma ve Müzakere Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
12) Örgüt Yapısının Temelleri, Örgüt Kültürü Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
13) İnsan Kaynakları Politikaları ve Uygulamaları Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
14) Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
Diğer Kaynaklar: Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme
2) Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme,
3) Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme,
4) Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme
5) Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme,
6) Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma,
7) Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme
8) Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme,
9) Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme,
10) Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma.
11) Grupla çalışma becerisi kazanabilme,
12) Araştırma raporu hazırlayabilme,
13) Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme
14) Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme
15) Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme
16) Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma
17) Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme
2) Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme,
3) Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme,
4) Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme
5) Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme,
6) Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma,
7) Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme
8) Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme,
9) Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme,
10) Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma.
11) Grupla çalışma becerisi kazanabilme,
12) Araştırma raporu hazırlayabilme,
13) Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme
14) Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme
15) Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme
16) Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma
17) Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100