Yönetim Bilişim Sistemleri (Doktora)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS635
Ders İsmi: Örgüt Teorileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Enstitü
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ORHAN POLAT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ORHAN POLAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, örgüt teorisine ilişkin kavramlar ve uygulamalar hakkında bilgiler verilerek yönetim becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersi alan öğrencilere; örgüt teorisine giriş: örgütsel araştırmalar, örgütler ve önemi; örgüt teorisini anlamak: tanımı, önemi, temelleri ve değişimi; örgüt teorisinin felsefesi doğasını anlamak; örgüt teorisinde tarih öncesi ve antik çağ; pozitivist örgüt teorisi; modernist örgüt teorisi; açık sistem rasyonel örgüt modellerinde gelişmeler; açık sistem doğal örgüt yaklaşımı; yorumlayıcı yaklaşım; yorumlayıcı örgüt kültürü yaklaşımı; örgüt teorisinde eleştirel yaklaşım; örgüt teorisinde postmodernist yaklaşım konuları verilir, öğretilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Örgüt teorisini ve felsefesini anlamak,
2) Örgüt teorisinde tarih öncesi ve antik çağı anlamak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Açık sistem ve doğal örgüt yaklaşımını anlamak
2) Yorumlayıcı örgüt kültürü yaklaşımını anlamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Pozitivist ve modernist örgüt teorisini anlamak
2) Örgüt teorisinde eleştirel yaklaşım ve postmodernist yaklaşım konularını kavrayarak yenilikçi fikirler ve uygulamalar ortaya koymak.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgüt Teorisine Giriş Derse İlişkin Okumalar
2) Örgüt Teorisine Giriş Derse İlişkin Okumalar
3) Örgüt Teorisini Anlamak: Tanımı, Önemi, Temelleri ve Değişimi Derse İlişkin Okumalar
4) Örgüt Teorisinin Felsefesi Doğasını Anlamak Derse İlişkin Okumalar
5) Örgüt Teorisinde Tarih Öncesi ve Antik Çağ Derse İlişkin Okumalar
6) Pozitivist Örgüt Teorisi Derse İlişkin Okumalar
7) Modernist Örgüt Teorisi Derse İlişkin Okumalar
8) Ara Sınav Derse İlişkin Okumalar
9) Açık Sistem Rasyonel Örgüt Modellerinde Gelişmeler Derse İlişkin Okumalar
10) Açık Sistem Doğal Örgüt Yaklaşımı Derse İlişkin Okumalar
11) Yorumlayıcı Yaklaşım Derse İlişkin Okumalar
12) Yorumlayıcı Örgüt Kültürü Yaklaşımı Derse İlişkin Okumalar
13) Örgüt Teorisinde Eleştirel Yaklaşım Derse İlişkin Okumalar
14) Örgüt Teorisinde Postmodernist Yaklaşım Derse İlişkin Okumalar
15) FİNAL Derse İlişkin Okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slaytlar/slides
Diğer Kaynaklar: Örgüt Teorisi, Halit Keskin, Ali Ekber Akgün, İpek Koçoğlu, Nobel 2016.Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

6

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100