Bilişim Sistemleri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FET301
Ders İsmi: İleri Nesne Yönelimli Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ İNCE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ İNCE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak program yazımı ile ilgili yeterlikleri artılması ve farklı problemlerde çalışması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Nesne Tabanlı Programlama İçin Yazılım Kurarak Ayarlarını Yapmak Programlama Dilinin ileri Deyimleriyle Konsol Uygulamaları Hazırlamak Programlama Dilinin ileri Deyimleriyle İşletim Sistemi Tabanlı Uygulamaları Hazırlamak Karar Kontrol Deyimleri,Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar Bileşen Kütüphanesi Veri Yapıları İşletim Sistemi Nesneleri Menü Tasarımı ve Formlar Veritabanı İşlemleri Etkileşimli Veri Nesneleri ileri Nesen tabalı proglrama örneklertini tasarım örüntüleri kullanarak geliştirmek

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım Patternlerinin farklı problemlerde uygulanması
2) Tasarım Patternlerinin öğrenilmesi
3) İleri Nesne tabanlı paradigmaların uygulanması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Nesne Tabalı konuları : İnheritance - Polymorphism - Encapsulation
2) Tasarım örüntülerine giriş Head First Design Patterns birinci bölüm
3) Gözlemci Kalıbı: Nesnelerinizi haberdar etmek Head First Design Patterns Bölüm 2
4) Dekoratör Modeli: Nesneleri Süslemek Head First Design Patterns bölüm 3
5) Fabrika Kalıbı: OO İyilikle Pişirme Head First Design Patterns Bölüm 4
6) Singleton Modeli: Eşsiz Nesneler Head First Design Patterns Bölüm 5
7) Komut Modeli: Kapsüllenen Çağrı Head First Design Patterns Bölüm 6
8) Vize
9) Adaptör ve Cephe Kalıpları: Adaptif Olmak Head First Design Patterns Blm. 7
10) Şablon Yöntem Modeli: Kapsülleme Algoritmaları Head First Design Patterns ch.8
11) Yineleyici ve Bileşik Modeller: İyi Yönetilen Koleksiyonlar Head First Design Patterns Blm. 9
12) Devlet Örüntüsü: Şeylerin Durumu Head First Design Patterns Blm 10
13) Proxy Kalıbı: Nesne Erişimini Kontrol Etme Head First Design Patterns Blm:11
14) Bileşik Kalıplar: Kalıp Kalıpları Head First Design Patterns Blm: 12

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software
Diğer Kaynaklar: Head First Design Patterns
by Eric Freeman, Elisabeth Robson, Bert Bates, Kathy Sierra
Released October 2004
Publisher(s): O'Reilly Media, Inc.
ISBN: 9780596007126

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %