Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC105 | ||||||||
Ders İsmi: | Müzik Tarihi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HANDE CANGÖKÇE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BORAN MERT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tarihten günümüze müziğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: | Müziğin ortaya çıkışı ve ilk çağ uygarlıklarında ve ortaçağda müzik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Antik Dönem Özellikleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Antik Dönem Çalgıları | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Antik Dönem Müzik Teorisi | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Bizans Ezgileri | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | İlk Dindışı Şarkılar ve Gezgin Şarkıcılar | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Ars Nova - 14. Yüzyıl Fransız ve İtalyan Müziği | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Vize Sınav Çalışmaları ve Hazırlıkları | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Ortaçağ Müzik Teorisi | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Ortaçağ Özeti ve Sınava Hazırlık | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Ortaçağ Bestecileri Adam de la Halle ve G. Machaut | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Ortaçağda Ortadoğu Müzik Teorileri ve Teorisyenleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Günümüzde Ortaçağ Müzik Grupları ve Yeniden Canlanmalar | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Final Sınav Çalışmaları ve Hazırlıkları | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 4. Baskı ISBN 975-363-292-4 Ahmet Say – Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 4. Basım ISBN 975-7436-18-6 Concise History of Western Music, Hanning, Barbara Russano, 8th edition, Norton. David Poultney, Studying Music History, Prentice Hall 2nd edition ISBN-100131902245 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
2) Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir. | |||||||||||||||
3) Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir. | |||||||||||||||
4) Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir. | |||||||||||||||
5) Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır. | |||||||||||||||
6) Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir. | |||||||||||||||
8) Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
9) Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir. | |||||||||||||||
10) Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
11) Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir. | |||||||||||||||
12) Film ve reklam müzikleri yazabilir. | |||||||||||||||
13) Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
14) Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir. | |||||||||||||||
15) Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir. | |||||||||||||||
16) Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
2) | Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir. | 2 |
3) | Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir. | 1 |
4) | Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir. | 2 |
5) | Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır. | 5 |
6) | Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
7) | Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir. | 1 |
8) | Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
9) | Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir. | 1 |
10) | Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
11) | Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir. | 2 |
12) | Film ve reklam müzikleri yazabilir. | 2 |
13) | Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
14) | Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir. | 4 |
15) | Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir. | 1 |
16) | Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |