Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC104
Ders İsmi: Müzik Teorisi ve Solfej II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 1 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HANDE CANGÖKÇE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi RUKEN GÜLERYÜZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Müzik teorisi ve solfej alanlarında yeterli donanıma sahip olup enstrümanına katkıda bulunmak, eserleri deşifre edebilme ve müzikal kavrama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Solfej okuma, deşifre, dikte, teorik bilgiler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kulak egzersizleri yaparak duyma yeteneğinin gelişimi sağlanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Seviyesine göre solfej parçalarını okur.
2) Dikte çalışması yaparak duyduğu parçayı notaya döker.
3) Akor çeşitlerini öğrenir, duyduğu akorları notaya döker
4) Öğrendiği teorik bilgilerle enstrüman becerisini daha hızlı geliştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müziğin Temelleri Konulara ilişkin okumalar.
2) Notalar ve Ölçü Rakamları
3) Do Majör Dikte ve 1’li, 8’li ve 2’li Aralıklar / Do Majör Okuma Parçası
4) La minör Dikte ve Aralık Çalışması / La Minör Okuma Parçası / Fontaine No.5’e kadar
5)
6) 3’lü aralıklar ve tonalite
7) Vize sınav çalışmaları ve hazırlıkları
8) VİZE SINAVI
9) Fa majör dikte ve aralık çalışması – Fa majör okuma parçası
10) 4’lü ve 5’li aralıklar- Fontaine No.15’e kadar
11) Re minör Dikte ve Aralık Çalışması / Re Minör Okuma Parçası
12) Sol Majör Dikte ve Aralık Çalışması / Sol Majör Okuma Parçası
13) Mi minör Dikte ve Aralık Çalışması / Mi Minör Okuma Parçası/Fontaine No.25’e kadar
14) Final sınav çalışmaları ve hazırlıkları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Albert Lavignac - Solfège des Solfèges, Vol. 1A Fontaine - Traité pratique du rythme mesuré
Diğer Kaynaklar: Albert Lavignac - Solfège des Solfèges, Vol. 1A Fontaine - Traité pratique du rythme mesuré

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir.
2) Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir.
3) Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir.
4) Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir.
5) Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır.
6) Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir.
7) Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir.
8) Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir.
9) Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir.
10) Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir.
11) Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir.
12) Film ve reklam müzikleri yazabilir.
13) Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir.
14) Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir.
15) Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir.
16) Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir. 3
2) Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir. 4
3) Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir. 2
4) Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir. 3
5) Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır. 2
6) Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir. 2
7) Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir. 1
8) Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir. 2
9) Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir. 1
10) Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir. 2
11) Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir. 3
12) Film ve reklam müzikleri yazabilir. 4
13) Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir. 1
14) Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir. 4
15) Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir. 4
16) Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %