Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC104 | ||||||||
Ders İsmi: | Müzik Teorisi ve Solfej II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HANDE CANGÖKÇE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi RUKEN GÜLERYÜZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Müzik teorisi ve solfej alanlarında yeterli donanıma sahip olup enstrümanına katkıda bulunmak, eserleri deşifre edebilme ve müzikal kavrama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Solfej okuma, deşifre, dikte, teorik bilgiler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müziğin Temelleri | Konulara ilişkin okumalar. |
2) | Notalar ve Ölçü Rakamları | |
3) | Do Majör Dikte ve 1’li, 8’li ve 2’li Aralıklar / Do Majör Okuma Parçası | |
4) | La minör Dikte ve Aralık Çalışması / La Minör Okuma Parçası / Fontaine No.5’e kadar | |
5) | ||
6) | 3’lü aralıklar ve tonalite | |
7) | Vize sınav çalışmaları ve hazırlıkları | |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Fa majör dikte ve aralık çalışması – Fa majör okuma parçası | |
10) | 4’lü ve 5’li aralıklar- Fontaine No.15’e kadar | |
11) | Re minör Dikte ve Aralık Çalışması / Re Minör Okuma Parçası | |
12) | Sol Majör Dikte ve Aralık Çalışması / Sol Majör Okuma Parçası | |
13) | Mi minör Dikte ve Aralık Çalışması / Mi Minör Okuma Parçası/Fontaine No.25’e kadar | |
14) | Final sınav çalışmaları ve hazırlıkları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Albert Lavignac - Solfège des Solfèges, Vol. 1A Fontaine - Traité pratique du rythme mesuré |
Diğer Kaynaklar: | Albert Lavignac - Solfège des Solfèges, Vol. 1A Fontaine - Traité pratique du rythme mesuré |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
2) Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir. | |||||||||||||||
3) Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir. | |||||||||||||||
4) Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir. | |||||||||||||||
5) Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır. | |||||||||||||||
6) Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir. | |||||||||||||||
8) Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
9) Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir. | |||||||||||||||
10) Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
11) Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir. | |||||||||||||||
12) Film ve reklam müzikleri yazabilir. | |||||||||||||||
13) Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
14) Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir. | |||||||||||||||
15) Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir. | |||||||||||||||
16) Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
2) | Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir. | 4 |
3) | Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir. | 2 |
4) | Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir. | 3 |
5) | Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır. | 2 |
6) | Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
7) | Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir. | 1 |
8) | Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
9) | Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir. | 1 |
10) | Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
11) | Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir. | 3 |
12) | Film ve reklam müzikleri yazabilir. | 4 |
13) | Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
14) | Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir. | 4 |
15) | Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir. | 4 |
16) | Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |