Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC106
Ders İsmi: Müzik Tarihi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HANDE CANGÖKÇE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BORAN MERT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tarihten günümüze müziğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği: Rönesans Müziğinin (15.- 16. yüzyıllar) tarihsel ve sosyal gelişimi incelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Müzik tarihinin dönemlerini öğrenir, bestecileri tanır.
2) Müziğin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
3) Repertuvar dinleme ve tanıyabilme becerisi kazanır.
4) Yazılan eserler arasındaki stil farkını ayırt eder.
5) Dönemin öne çıkan olaylarının müzik üzerindeki etkilerini inceler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Avrupa’da Rönesans ve Reformlar Çağının Genel Hatları ile Ele Alınması Konulara ilişkin ön okumalar
2) Geç Orta Çağ’dan Rönesans’a geçiş: Burgonya ve Franko-Flaman Ekolü’nde birinci kuşak Konulara ilişkin ön okumalar
3) Rönesans’ın başlangıcı: Burgonya ve Franko-Flaman Ekolü’nde ikinci kuşak Konulara ilişkin ön okumalar
4) Burgonya ve Franko-Flaman Ekolü’nde üçüncü kuşak Konulara ilişkin ön okumalar
5) Burgonya ve Franko-Flaman Ekolü’nde dördüncü ve beşinci kuşak Konulara ilişkin ön okumalar
6) Cermen (Alman) Rönesans Müziği: Protestanlığın doğuşu ve “30 yıl Savaşları” Konulara ilişkin ön okumalar
7) Vize Sınav Çalışmaları ve Hazırlıkları
8) VİZE SINAVI
9) İngiliz Rönesans Müziği: Anglikan Kilisesinin doğuşu ve “Elizabeth Çağı” Konulara ilişkin ön okumalar
10) İngiliz Rönesans Müziği -2- Konulara ilişkin ön okumalar
11) İtalyan Rönesans Müziği; Rönesans Madrigal’inin doğuşu Konulara ilişkin ön okumalar
12) İtalyan Rönesans Müziği: Karşı-reform ve Palestrina Konulara ilişkin ön okumalar
13) İtalyan Rönesans Müziği: Rönesans çağı kapanırken Opera ve Oratoryo sanatının doğuşu Konulara ilişkin ön okumalar
14) Final Sınav Çalışmaları ve Hazırlıkları
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 4. Baskı
ISBN 975-363-292-4

Ahmet Say – Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 4. Basım
ISBN 975-7436-18-6

İlke Boran - Kıvılcım Yıldız Şenürkmez, Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği, YKY 4. Baskı İstanbul
ISBN 978-975-08-1185-2

Cavidan Selanik- Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayımcılık, 1. Baskı Ankara
ISBN 975-553-113-0

İlhan Mimaroğlu-Müzik Tarihi Varlık Yayınları, 2017 İstanbul
ISBN 9789754343687

Concise History of Western Music, Hanning, Barbara Russano, 8th edition, Norton.

David Poultney, Studying Music History, Prentice Hall 2nd edition ISBN-100131902245

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir.
2) Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir.
3) Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir.
4) Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir.
5) Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır.
6) Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir.
7) Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir.
8) Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir.
9) Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir.
10) Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir.
11) Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir.
12) Film ve reklam müzikleri yazabilir.
13) Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir.
14) Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir.
15) Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir.
16) Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir. 5
2) Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir. 2
3) Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir. 1
4) Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir. 2
5) Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır. 5
6) Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir. 2
7) Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir. 1
8) Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir. 3
9) Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir. 1
10) Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir. 4
11) Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir. 2
12) Film ve reklam müzikleri yazabilir. 2
13) Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir. 1
14) Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir. 4
15) Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir. 1
16) Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %