Ekonomi (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FCC101
Ders İsmi: Basic Information Technologies
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İBRAHİM GÜRLER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. İBRAHİM GÜRLER
EMİR GÜL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Bilişim Teknolojileri ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi vermek, öğrencilere Bilişim Teknolojileri anlayışı ve MS Office Word kullanma alışkanlığı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bilginin temel kavramları; İnternet; İnternet tarayıcıları; Arama motorları; E-Posta Hesabı Yönetimi; Mobil cihazlar; Senkron ve asenkron iletişim araçları; Sosyal ağlar; Teknoloji ve Öğrenme; Kelime İşleme (Ms Office Word)

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1) Bilgi, enformasyon ve veri kavramlarını tanımlayabilecek ve bilgi, enformasyon ve veri kavramlarını ayırt edebilecektir.
2) 2) Bilgisayar bileşenlerini tanımlayabilecek ve bilgisayar bileşenlerinin görevlerini açıklayabilecektir.
3) 3) İnternet ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek ve internet üzerinden nasıl iletişim kurulacağını açıklayabilecektir.
4) 4) Öğrenciler arama motorunun nasıl kullanılacağını açıklayabilecek ve arama motorunun parametrelerini ayırt edebilecektir.
5) 5) MS Word programında kullanıcı arabirimi, araç çubukları, şerit ve sekmelerin özelliklerini tanımlayabilecektir. Ayrıca MS Word programında metin düzenleyebilecekler ve MS Word programında tablolar ekleyip değiştirebilecekler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 6) Öğrencilere Alana Özgü Yetkinlik, Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği kazandırılacaktır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Bilgi Kavramları (Veri, bilgi ve Bilgi; Bilgi İşleme Modeli) Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
2) Temel Bilgi Kavramları (Bilgisayar Bileşenleri; Bilgi İşleme) Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
3) İnternet ve Web Tarayıcıları - İnternetin Temel Kavramları - Web tarayıcısı kullanma - Google arama motorunu kullanma Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
4) E-Posta Hesabı Yönetimi - Bir Gmail-öğrenci hesabı kullanma. Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
5) Mobil Cihazların özellikleri Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
6) Senkron ve asenkron iletişim araçları Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
7) Sosyal Ağlar Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
8) Ara Sınav Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
9) Teknoloji ve Öğrenme Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
10) Kelime İşleme (Ms Word): Kullanıcı Arayüzü, Dosya yönetimi Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
11) Kelime İşleme (Ms Word): Metin Düzenleme Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
12) Kelime İşleme (Ms Word): Tablolar Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
13) Kelime İşleme (Ms Word): Görsel Nesneler Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
14) Kelime İşleme (Ms Word): Sayfa düzeni ve yazdırma Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.
15) FİNAL SINAVI Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Asynchronous educational materials are available on the LMS of the university (Ayvansaray E-Learning).
Diğer Kaynaklar: Technology in Action Complete, Global Edition, by Alan Evans, 2020, Prentice Hall, ISBN-13:9781292311883

Computers Are Your Future Complete, 13 Edition, by Catherine Laberta, 2013, Prentice Hall, ISBN-13: 9780132544948

Stair, R. M., Reynolds, G.W. : Principals of Information Systems : managerial approach, 9th Edition, Course Technology,2010

Laudon, K.C. and Laudon, J.P.: Management information systems : managing the digital firm, Upper Saddle River, N.J. Pearson/Prentice Hall 2007.

Maier, R., Haedrich, T. & Peinl, R.: Enterprise Knowledge Infrastructures, 2nd Edition, Springer, 2009.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur.
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır.
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur.
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar.
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur.
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır.
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur.
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır.
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır.
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır.
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder.
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. 5
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır.
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. 1
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar.
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. 2
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır.
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. 2
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır.
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. 3
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. 3
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder.
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100