Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Numbers |
- |
2) |
Logaritma |
- |
3) |
Lineer Denklem ve Grafikler |
- |
4) |
-Lineer Denklemler ve Grafikler: Sosyal Bilimlerden Örnekler
-Eşitsizlikler ve İkinci Dereceden Denklemler |
ilgili okuma |
5) |
Sigma Gösterimi Kavram ve Örnekler |
- |
6) |
Fonksiyonun Tanımı, Bir Noktadaki Değeri ve Bazı Çeşitleri, Fonksiyon Cebiri ve Ekonomideki Uygulamaları |
ilgili okuma |
7) |
Vize için örnek soru çözümü |
genel tekrar |
8) |
vize |
genel tekrar |
9) |
Ters Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonların Grafiği |
- |
10) |
Finansal Matematik |
Logaritma ve Üslü ifadeler |
11) |
Sayma Kuralları,Pernutasyon ve Kombinasyon-1 |
ilgili okumalar |
12) |
Sayma Kuralları, Permütasyon ve Kombinasyon-2 |
Önceki haftanın tekrarı |
13) |
Olasılık |
önceki haftanın tekrarı |
14) |
Finale hazırlık örnekleri |
genel tekrar |
15) |
final sınavı |
genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: |
1-Bronshtein, I.N.; Semendyayer, K.A.; Musiol, G.; Muehlig, H. (2005). Handbook of mathematics. Springer
2-Dowling, E. T. (2001). Introduction to mathematical economics. Schaum’s Outlines
3-Haeussler, E.F. (2019). Introductory mathematical analysis for business, economics and the life and social sciences. Pearson
|
Diğer Kaynaklar: |
1-Bronshtein, I.N.; Semendyayer, K.A.; Musiol, G.; Muehlig, H. (2005). Handbook of mathematics. Springer
2-Dowling, E. T. (2001). Introduction to mathematical economics. Schaum’s Outlines
3-Haeussler, E.F. (2019). Introductory mathematical analysis for business, economics and the life and social sciences. Pearson
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. |
2 |
2) |
İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır. |
2 |
3) |
İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. |
2 |
4) |
İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar. |
4 |
5) |
Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. |
4 |
6) |
İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır. |
4 |
7) |
Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. |
3 |
8) |
Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır. |
1 |
9) |
Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. |
4 |
10) |
Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. |
1 |
11) |
Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder. |
1 |
12) |
Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |