Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PRA261 | ||||||||
Ders İsmi: | Eleştirel Düşünme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. ŞENAY ÇAYLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. İHSAN UĞUR DELİKANLI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgiyi edinme, sorgulama, nesnel ve doğru bir şekilde analiz etme, bilimsel olarak temellendirme, transfer etme ve yapılandırma süreçleri hakkında farkındalık, güvenilirlik ve tutarlılık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Düşünme ve eleştirel düşünme becerisinin kavramı Eleştirel Düşünce becerisinin işlevleri: • Şüphe - Kuşku • Sorgulama • Analiz etme ve Araştırma • Yansıtma- Özdeğerlendirme • Dinleme – Kendini ifade etme -Karşı Çıkma- Fikirlerini savunma • Geri bildirim verme • Önyargı farkındalığı • Farklı bakış açıları geliştirme • Yansıtma Temel ve üst düzey düşünme becerileri Üst biliş (Metacognition)ve meta öğrenme: • Bilgiye ulaşma yollarını geliştirme • Bilgiyi yeniden yapılandırma, bilgiyi birçok açıdan değerlendirerek mantıklı ve etik bir sonuca ulaştırma, bilgide derinleşme Disiplinlerarası ilişki: • Bilgide bağlam, ilişkilendirme, karşılaştırmanın önemi İstihdamda eleştirel düşünme: Verimliğe katkısı- Rekabet gücüne katkısı- Müşteri ilişkisine katkısı Eleştirel düşünme ve kültür ilişkisi Eleştirel düşünme ve jenerasyon ilişkisi Eleştirel düşünme ve yapay zeka |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel ve üst düzey düşünme becerileri | MAKALE OKUMA |
2) | Üstbiliş (Meteacognition | MAKALE OKUMA |
3) | Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri | PPT |
4) | Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri | PPT |
5) | Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri | ALIŞTIRMA |
6) | Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri | MAKALE YAZMA |
7) | Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri | SUNUM |
8) | VİZE | VİZE |
9) | ELEŞTİREL DÜŞÜNME | TARTIŞMA |
10) | Eleştirel Düşünmenin İstihdama Katkısı | |
11) | İstihdam ve Eleştirel Düşünme İlişkisi | OKUMA |
12) | Eleştirel Düşünme Becerisinin Kültür ve Jenerasyon ile ilişkisi | ARAŞTIRMA |
13) | Eleştirel Düşünme Becerisi ve Yapay Zeka | OKUMA |
14) | Meta Öğrenme | ARAŞTIRMA |
15) | FİNAL | FİNAL |
16) |
Ders Notları / Kitaplar: | Richard Paul – Linda Elder, Kritik Düşünme, Pearson (Nobel Yayınları), 2020 |
Diğer Kaynaklar: | - Daniel Kahneman, Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları, 2015. - E. F. Schumacher, Aklı Karışıklar İçin Kılavuz, Küre Yayınları, 2016. - Jonah Lehrer, Karar Anı, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2014. - Nassim Nicholas Taleb, Siyah Kuğu, Varlık Yayınları, 2011. - Alev Alatlı, Ben Öyle Düşünüyorum Demekle Olmuyor,Everest Yayınları, 2018 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |