Mimarlık Doktora | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ARC611 | ||||||||
Ders İsmi: | Çevre ve Mimarlık | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNCÜL KIRLANGIÇ IŞIL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimari tasarımda ekolojik sürdürülebilirlik ve çevreye duyarlı tasarım anlayışı üzerine kuramsal okumalar yapılması ve ekolojik tasarımının tarihsel gelişiminin irdelenmesi. |
Dersin İçeriği: | Ders ekoloji ve mimarlık teorisi üzerine kuramsal arka planın sistematik okumasına dayanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş dersi | |
2) | Mimarlık ve ekolojik sürdürülebilirlik | |
3) | Ekolojik sürdürülebilirlik kavramının gelişimi | |
4) | Kent ve ekoloji | |
5) | Kentsel tasarımda sürdürülebilir uygulamalar, dünyadan örnekler | |
6) | Öğrenci sunumları | |
7) | Öğrenci sunumları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Mimari tasarımda sürdürülebilir uygulamalar | |
10) | Malzeme ve sürdürülebilirlik ilişkisi | |
11) | Yeni teknolojilerin yeşil binalarda kullanımı | |
12) | Tasarım yoluyla karbon ayak izini azaltmak | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ecological Urbanism, Mohsen Mostafavi, Gareth Doherty (2016) Ecology Thinking in Architecture, Dirk van den Heuvel, Janno Martens, Víctor Muñoz Sanz (2021) Sustainable design, Daniel Williams (2007) The Ecology of Architecture: A Complete Guide to Creating the Environmentally Conscious Building, Laura Zeiher (1996) |
Diğer Kaynaklar: | Ecological Urbanism, Mohsen Mostafavi, Gareth Doherty (2016) Ecology Thinking in Architecture, Dirk van den Heuvel, Janno Martens, Víctor Muñoz Sanz (2021) Sustainable design, Daniel Williams (2007) The Ecology of Architecture: A Complete Guide to Creating the Environmentally Conscious Building, Laura Zeiher (1996) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||||||
2) -Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||||||
3) İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir. | ||||||||||
4) Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir. | ||||||||||
5) Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir. | ||||||||||
6) Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder. | ||||||||||
7) Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur. | ||||||||||
8) Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||||||
9) Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir. | ||||||||||
10) Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. | ||||||||||
11) Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | -Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir. | |
4) | Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir. | |
5) | Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir. | |
6) | Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder. | |
7) | Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur. | |
8) | Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur. | |
9) | Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir. | |
10) | Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. | |
11) | Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |