Mimarlık Doktora | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ARC625 | ||||||||
Ders İsmi: | Kentsel Müdahale Paradigmaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNCÜL KIRLANGIÇ IŞIL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 20. YY. başlarında, modernist kentsel planlamalar veya kentsel dönüşüm önerileri bütüncül ve makro ölçeklerde gelişmiştir. Ancak bu dönüşüm önerilerinin gerçekleşme oranı sayısal olarak az olmuş ve kentlinin günlük yaşamda kente dahil olma konusu yeterince düşünülmemiştir. Kentsel dönüşümler günümüzde de bütüncül ve yıkıcı karakteristiğini sürdürmektedir. Alternatif kentsel dönüşümler için mikro kentsel müdahalelerin değeri tartışılmaktadır. Bu ders dönüşümün kaçınılmaz ancak yıkıcı olmayan yönüne referanslar barındıran dönüşüm olasılıklarını tartışacaktır. |
Dersin İçeriği: | Kentsel mikro müdahale türleri incelenecek ve bu tasarım stratejileri incelenecektir. Mikro kentselcilik, taktiksel kentselcilik kentsel akapunktur, biyokentselcilik temel konu başlıklarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kentsel müdahale modelleri | |
2) | Kentsel yenileme | |
3) | Kentsel Rönesans | |
4) | Tasarım odaklı kentsel müdahaleler | |
5) | Piyasa odaklı kentsel müdahaleler | |
6) | Barınma sorunu ve yenileme ilişkisi | |
7) | Değerlendirme | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kentsel koruma ve kültür odaklı kentsel müdahaleler | |
10) | Topluluk odaklı kentsel müdahaleler | |
11) | Sosyal canlandırma ve katılımcı süreç | |
12) | Kentsel müdahaleler ve soylulaşma sorunu | |
13) | Bütüncül kentsel canlandırma | |
14) | Değerlendirme | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Mark Stern, Susan Seifert, “Cultureand Urban Revitalization”, University of PennsylvaliaPress 2) Carl Grodach, ReniaEhrenfeucht, “Urban Revitalization”, Routledge 3) DaveO’Brian, Peter Matthew, “After urban Regeneration”, PolicyPress 4)”Towards an Urban Renaissance” Urban Task Force 5) Pablo Sendra, Daniel Fitzpatrick, “Community-ledRegeneration”, UCL Press 6) ShronZukin, “Naked City”, Oxford UniversityPress 7) Steven Tiesdell, Taner Öc, Tim Heath, “RevitalizingHistoric Urban Quarters”, Routledge |
Diğer Kaynaklar: | 1) Mark Stern, Susan Seifert, “Cultureand Urban Revitalization”, University of PennsylvaliaPress 2) Carl Grodach, ReniaEhrenfeucht, “Urban Revitalization”, Routledge 3) DaveO’Brian, Peter Matthew, “After urban Regeneration”, PolicyPress 4)”Towards an Urban Renaissance” Urban Task Force 5) Pablo Sendra, Daniel Fitzpatrick, “Community-ledRegeneration”, UCL Press 6) ShronZukin, “Naked City”, Oxford UniversityPress 7) Steven Tiesdell, Taner Öc, Tim Heath, “RevitalizingHistoric Urban Quarters”, Routledge |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||||||
2) -Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||||||
3) İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir. | ||||||||||
4) Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir. | ||||||||||
5) Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir. | ||||||||||
6) Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder. | ||||||||||
7) Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur. | ||||||||||
8) Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||||||
9) Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir. | ||||||||||
10) Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. | ||||||||||
11) Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | -Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir. | |
4) | Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir. | |
5) | Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir. | |
6) | Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder. | |
7) | Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur. | |
8) | Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur. | |
9) | Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir. | |
10) | Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. | |
11) | Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |