Ekonomi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITE261 | ||||||||
Ders İsmi: | Critical Thinking | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. ŞENAY ÇAYLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENGİN HENGİRMEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgiyi edinme, sorgulama, nesnel ve doğru bir şekilde analiz etme, bilimsel olarak temellendirme, transfer etme ve yapılandırma süreçleri hakkında farkındalık, güvenilirlik ve tutarlılık kazandırmaktır |
Dersin İçeriği: | Düşünme ve eleştirel düşünme becerisinin kavramı Eleştirel Düşünce becerisinin işlevleri: • Şüphe - Kuşku • Sorgulama • Analiz etme ve Araştırma • Yansıtma- Özdeğerlendirme • Dinleme – Kendini ifade etme -Karşı Çıkma- Fikirlerini savunma • Geri bildirim verme • Önyargı farkındalığı • Farklı bakış açıları geliştirme • Yansıtma Temel ve üst düzey düşünme becerileri Üst biliş (Metacognition)ve meta öğrenme: • Bilgiye ulaşma yollarını geliştirme • Bilgiyi yeniden yapılandırma, bilgiyi birçok açıdan değerlendirerek mantıklı ve etik bir sonuca ulaştırma, bilgide derinleşme Disiplinlerarası ilişki: • Bilgide bağlam, ilişkilendirme, karşılaştırmanın önemi İstihdamda eleştirel düşünme: Verimliğe katkısı- Rekabet gücüne katkısı- Müşteri ilişkisine katkısı Eleştirel düşünme ve kültür ilişkisi Eleştirel düşünme ve jenerasyon ilişkisi Eleştirel düşünme ve yapay zeka |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Basic and higher order thinking skills | Article Reading |
2) | Metacognition | Reading articles and preparing effective questions |
3) | The concept of critical thinking skill and its functions | Watching and evaluating movies |
4) | Analyzing and Researching | Research Studies |
5) | Reflection | Conducting and evaluating research from different sources |
6) | Limitations of Critical Thinking | |
7) | Giving Feedback | |
8) | Mid Term Exam | |
9) | Arguments | |
10) | Arguments and Reasoning | Conducting and evaluating research from different sources |
11) | Persuasion Strategies | |
12) | Opposing and developing different perspectives | Discussion and Presentation |
13) | Employment and Critical Thinking | |
14) | Contribution of Critical Thinking to Employment | |
15) | Final Exam |
Ders Notları / Kitaplar: | Richard Paul – Linda Elder, Critical Thinking, Pearson 2020 |
Diğer Kaynaklar: | Arthur L. Costa – Devoloping Minds |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. | |||||||||||
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. | |||||||||||
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar. | |||||||||||
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. | |||||||||||
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır. | |||||||||||
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. | |||||||||||
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır. | |||||||||||
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. | |||||||||||
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. | |||||||||||
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder. | |||||||||||
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. | |
2) | İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır. | |
3) | İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. | |
4) | İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar. | |
5) | Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. | |
6) | İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır. | |
7) | Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. | |
8) | Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır. | |
9) | Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. | |
10) | Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. | |
11) | Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder. | |
12) | Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |