Ekonomi (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITE261
Ders İsmi: Critical Thinking
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. ŞENAY ÇAYLAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENGİN HENGİRMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgiyi edinme, sorgulama, nesnel ve doğru bir şekilde analiz etme, bilimsel olarak temellendirme, transfer etme ve yapılandırma süreçleri hakkında farkındalık, güvenilirlik ve tutarlılık kazandırmaktır
Dersin İçeriği: Düşünme ve eleştirel düşünme becerisinin kavramı

Eleştirel Düşünce becerisinin işlevleri:
• Şüphe - Kuşku
• Sorgulama
• Analiz etme ve Araştırma
• Yansıtma- Özdeğerlendirme
• Dinleme – Kendini ifade etme -Karşı Çıkma- Fikirlerini savunma
• Geri bildirim verme
• Önyargı farkındalığı
• Farklı bakış açıları geliştirme
• Yansıtma

Temel ve üst düzey düşünme becerileri

Üst biliş (Metacognition)ve meta öğrenme:
• Bilgiye ulaşma yollarını geliştirme
• Bilgiyi yeniden yapılandırma, bilgiyi birçok açıdan değerlendirerek mantıklı ve etik bir sonuca ulaştırma, bilgide derinleşme
Disiplinlerarası ilişki:
• Bilgide bağlam, ilişkilendirme, karşılaştırmanın önemi

İstihdamda eleştirel düşünme: Verimliğe katkısı- Rekabet gücüne katkısı- Müşteri ilişkisine katkısı
Eleştirel düşünme ve kültür ilişkisi
Eleştirel düşünme ve jenerasyon ilişkisi
Eleştirel düşünme ve yapay zeka

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Günümüz ekonomik sorunları için ekonomik analize dayanan politika ve çözüm önerilerinde bulunabilir.
2) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
3) Be able to start, manage, analyze, evaluate and improve businesses by making effective strategic decisions.
Öğrenme Yetkinliği
1) Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek edinilen öğrenme becerilerini başka alanlarda da kullanabilir.
2) Develop the ability to communicate with researchers and contribute academic studies in the management field.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Basic and higher order thinking skills Article Reading
2) Metacognition Reading articles and preparing effective questions
3) The concept of critical thinking skill and its functions Watching and evaluating movies
4) Analyzing and Researching Research Studies
5) Reflection Conducting and evaluating research from different sources
6) Limitations of Critical Thinking
7) Giving Feedback
8) Mid Term Exam
9) Arguments
10) Arguments and Reasoning Conducting and evaluating research from different sources
11) Persuasion Strategies
12) Opposing and developing different perspectives Discussion and Presentation
13) Employment and Critical Thinking
14) Contribution of Critical Thinking to Employment
15) Final Exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Richard Paul – Linda Elder, Critical Thinking, Pearson 2020
Diğer Kaynaklar: Arthur L. Costa – Devoloping Minds

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

2

5

Program Kazanımları
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur.
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır.
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur.
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar.
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur.
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır.
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur.
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır.
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır.
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır.
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder.
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur.
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır.
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur.
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar.
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur.
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır.
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur.
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır.
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır.
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır.
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder.
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %