Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA217
Ders İsmi: Nesnelerle Düşünmek 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 1 1 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gündelik kullanım nesnelerinin en yalınından en karmaşığına kadar form ve işlevleriyle birlikte neler anlattığı üzerine düşünmek, onlara yüklenen anlamlar üzerine tartışarak yaşam ve sanat ilişkisi üzerinden deneysel , özgün ve yaratıcı uygulamalı çalışmalar yapmaktır.
Dersin İçeriği: Nesnelerin yaşam içindeki yerini öğrenerek, nesnelerin görünür ve örtük anlamlarını keşfeder. Gündelik yaşamdaki nesneleri dönüştürerek sanat ile olan ilişkisi üzerine düşünür ve ortaya sanatsal bir çalışma çıkarır. Bütün bu süreç içinde nesneleri hikayeleştirir ve yeni biçimler meydana getirir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nesnelerin yaşamımızdaki yeri ve işlevi
2) Nesnelerin görünür ve örtük anlamları
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Nesne -Sanat ilişkisi üzerine uygulamalı düşünmeler
2) Nesneler üzerinden yaratıcı drama ile disiplinlerarası karşılaştırmalı ve yaratıcı uygulama ve eser üretimi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Nesnelerin hikayeleştirilmesi
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1)
1) Nesne tanımı ve gündelik yaşamda çok kullanılan nesneler üzerine düşünme ve workshop -
2) Nesne ve malzeme -
3) Yerleştirme ürünü olarak nesne-mekan ilişkisi üzerine uygulamalı düşünme -
4) Sanat akımları ve ekollerinde nesne üzerine düşünme (Bauhaus-Fluxus-Sürrealizm-Ready Made- Minimalizm) -
5) Prestij nesneleri (nesnelerin işlevsel ve sembolik fonksiyonları) -
6) Nesne-kavram ilişkisinin sanatsal yaratıcılıkta kullanımı-Uygulamalı workshop -
7) Müdahale biçimi olarak nesne-yapıt ilişkisi üzerine düşünme ve atölye uygulama (nesneleri fotoğraflama ve nesneleri çizme etkinliği) -
8) Ara Sınav -
9) Nesne toplama-koleksiyonerlik üstüne düşünce ve uygulama -
10) Nesnelerin hikayeleştirilmesi-Metinli çizimli atölye uygulaması -
11) Nesne-gösterge ve anlam arasındaki ilişkinin eksiltme-çoğaltma, doluluk-boşluk gibi karşıtlıklar üzerinden düşünsel-çizerek düşünme/workshop -
12) Uygulamalı atölye çalışması -
13) Uygulamalı atölye çalışması -
14) Uygulamalı atölye çalışması -
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: 1) MİODOWNİK Mark, “Eşyanın Tabiatı”, Domingo Yayınları, Şubat 2019-İstanbul
2) UYGUR Nermi, “Güneşle “, Yapı Kredi Yayınları,Temmuz 1997-İstanbul
3) UYGUR Nermi, “Tadı Damağımda”, Yapı Kredi Yayınları, Nisan 2018-İstanbul
4) RIGOTTI Franceska, “küçük şeylerin felsefesi” Notos Kitap Yatınevi,196 ,Kasım 2021- İstanbul
5) GÖKÇBAĞ Şakir, “ Aşina” , Sergi Albümü, Baksı Kültür Sanat Vakfı Yayınları,Eylül 2019-İstanbul
6) GÜNAY Doğan. V. Prof. Dr. -PARSA F. Alev. Doç. Dr. “GÖRSEL GÖSTERGEBİLİM, İmgenin Anlamlandırılması”, es yayınları, Ekim 2012, İzmir
7) BATUR Enis, “Ayna”, Ada Yayınları 1977,İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 4
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 4
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 3
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 4
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 4
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 4
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 4
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 5
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 5
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 5
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 4
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %