Dersin Amacı: |
Branş derslerinde temel teşkil edecek olan temel matematik işlemlerini, teoremlerini ve tanımlarını iyi bir şekilde öğrenip branş derslerinde uygulamasını yapabilme ve geliştirebilme yeteneğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, Belirli integraller ile Alan Hesabı, Belirli integraller ile Hacim Hesabı Diziler ve Dizilerde Yakınsaklık, Sonsuz Seriler, Pozitif seriler için Yakınsaklık Testleri, Mutlak ve Şartlı Yakınsaklık, Kuvvet Serileri, Taylor ve Maclaurin Serileri ve Uygulamaları,, Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik, Çift Katlı integraller konularını kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Belirli İntegral ile Alan Hesabı |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
2) |
Belirli İntegraller ile Hacim Hesabı |
|
3) |
Diziler ve Dizilerde Yakınsaklık |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
4) |
Sonsuz Seriler |
|
5) |
Pozitif seriler için Yakınsaklık Testleri, Mutlak ve Şartlı Yakınsaklık |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
6) |
Kuvvet Serileri |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
7) |
Taylor ve Maclaurin Serileri ve Uygulamaları |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
8) |
Ara sınav |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
9) |
Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
10) |
Kısmi Türev, Yüksek Mertebeli Türevler, Zincir Kuralı |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
11) |
Doğrusal Yakınlaştırmalar, Diferansiyellenebilirlik, ve Türevler, Gradyanlar ve Doğrultu Türevleri |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
12) |
Kapalı Fonksiyonlar, Ekstremum Değerler |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
13) |
Çift Katlı İntegraller |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
14) |
Çift Katlı İntegraller |
Calculus, R. A. Adams and C. Essex, 7th Edition, Addison Wesley |
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
5 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
4 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|