Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FCS101
Ders İsmi: Temel Bilgi Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İBRAHİM GÜRLER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. İBRAHİM GÜRLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bireyin temel bilgi teknolojileri becerilerini edinebilmesi, İnternet ortamında aradığı bilgiye ulaşabilmesi, İnternetin sağladığı iletişim araçlarını kullanabilmesi, kendini tanıtıp anlatabilmesi, öğrenme sürecinde İnternet kaynaklarından yararlanabilmesi ve bir kelime işlemci programı kullanılabilmesi amaçlanarak dersin içeriği şekillendirilmiştir.
Dersin İçeriği: Bilginin temel kavramları; İnternet, internet tarayıcısı ve arama motorları; Elektronik posta kavramları ve hesap yönetimi; Taşınabilir cihazlar; Eşzamanlı ve eşzamansız iletişim araçları; Sosyal ağlar; Teknoloji ve öğrenme; MS Office Word (kelime işlemci programı)

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilgi, enformasyon ve veri kavramlarını tanımlayabilir.
2) 1) Bilgi, enformasyon ve veri kavramlarını tanımlayabilecek ve bilgi, enformasyon ve veri kavramlarını ayırt edebilecektir.
3) 2) Bilgisayar bileşenlerini tanımlayabilecek ve bilgisayar bileşenlerinin görevlerini açıklayabilecektir.
4) Bilgi, enformasyon ve veri kavramlarını ayırt edebilir.
5) 3) İnternet ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek ve internet üzerinden nasıl iletişim kurulacağını açıklayabilecektir.
6) Bilgisayarın bileşenlerini tanımlayabilir.
7) 4) Öğrenciler arama motorunun nasıl kullanılacağını açıklayabilecek ve arama motorunun parametrelerini ayırt edebilecektir.
8) Bilgisayarın bileşenlerinin işlevlerini açıklayabilir.
9) Bilgi işleme sürecini tanımlayabilir.
10) 5) MS Word programında kullanıcı arabirimi, araç çubukları, şerit ve sekmelerin özelliklerini tanımlayabilecektir. Ayrıca MS Word programında metin düzenleyebilecekler ve MS Word programında tablolar ekleyip değiştirebilecekler.
11) Bilgi işleme süreci aşamalarını örneklendirebilir.
12) Bilgi işleme sürecinde teknolojinin rolünü açıklayabilir.
13) İnternetin temel kavramlarını tanımlayabilir.
14) İnternet ortamında nasıl iletişim kurabileceğini açıklayabilir.
15) Arama motorunun nasıl kullanıldığını açıklayabilir.
16) Arama motorunun parametrelerini ayırt edebilir.
17) E-posta ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
18) Taşınabilir cihazları tanımlayabilir.
19) Taşınabilir cihazların özelliklerini açıklayabilir.
20) Nomofobi kavramını tanımlayabilir.
21) Eşzamanlı ve eşzamansız iletişim süreçlerini açıklayabilir.
22) Sosyal ağları tanımlayabilirler.
23) Sosyal ağları kullanım amaçlarına göre açıklayabilir.
24) E-öğrenme, uzaktan eğitim ve web tabanlı öğrenme kavramlarını tanımlayabilir.
25) Yüz yüze ders ve web tabanlı öğrenme arasındaki farkları açıklayabilir.
26) MS Word program arayüzünü, araç çubuklarını, şerit ve sekmeleri tanır ve özelliklerini söyleyebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İnternet tarayıcısı kullanarak istediği sayfaya erişebilir.
2) Web üzerinden bir e-posta hesabını yönetebilir.
3) MS Word programında yeni belge açma, var olan belgeyi açma, belge kaydetme gibi dosya işlemlerini yapabilir.
4) MS Word programında metinleri düzenleyebilir.
5) MS Word programında tablo ekleyebilir ve üzerinde değişiklik yapabilir.
6) MS Word programında belge üzerinde resim, şekil, smartart, grafik gibi görsel nesnelerle çalışabilir.
7) MS Word programında sayfa düzeni özelliklerinden yararlanarak belgeyi yazdırabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 6) Öğrencilere Alana Özgü Yetkinlik, Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği kazandırılacaktır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilginin Temel Kavramları (Veri, Enformasyon ve Bilgi; Bilgi İşleme Modeli) Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
2) Bilginin Temel Kavramları (Bilgisayarın Bileşenleri; Bilgi İşleme Süreci) Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
3) İnternet ve İnternet Tarayıcısı - İnternet ile ilgili kavramlar - İnternet tarayıcısı kullanımı - Google arama motoru kullanımı Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
4) Elektronik Posta Yönetimi - Gmail üzerinden öğrenci maili kullanımı Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
5) Taşınabilir Cihazlar ve Özellikleri Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
6) Eşzamanlı ve eşzamansız iletişim araçları Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
7) Sosyal Ağlar Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
8) 1. Ara Değerlendirme Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
9) Teknoloji ve öğrenme Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
10) Kelime İşlemci (MS Word): Kullanıcı arayüzü, Dosya İşlemleri Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
11) Kelime İşlemci (MS Word): Metin İşlemleri Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
12) Kelime İşlemci (MS Word): Tablo İşlemleri Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
13) Kelime İşlemci (MS Word): Görsel Nesneler 2. Ara Değerlendirme Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
14) Kelime İşlemci (MS Word): Sayfa düzeni ve yazdırma Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
15) Kelime İşlemci (MS Word): Genel Tekrar Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemi (Ayvansaray E-Öğrenme) üzerinden haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Diğer Kaynaklar: Yıldız, B. (2017). Office 2016 Türkçe. İstanbul: Kodlab.
Üçüncü, H. (2011). Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar Windows 7 ve Microsoft Office 2010. İstanbul: Alfa.
Gülbahar, Y. (2018). E-Öğrenme (4. b.). Ankara: Pegem Akademi.
Kuzu, A. (2017). Çoklu Ortam Uygulamalarının Kuramsal Temelleri İçinde Dursun, Ö. Ö., Odabaşı, H. F. (Eds.), Çoklu ortam tasarımı. Ankara: PEGEM Akademi.
Aydın, C. H. (2015). Temel Kavramlar İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190.
Fırat M. ve Özdamar Keskin N. (2015). İnternet Teknolojileri İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190.
Toprak E. ve Uça-Güneş, E. P. (2015). Sosyal Ağlar. İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

2

3

3

4

4

5

5

6

7

8

9

11

12

13

15

16

17

18

19

20

21

22

23

6

10

14

24

25

26

27

28

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 4
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 3
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 2
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 4
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 2
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 2
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100