Çizgi Film ve Animasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | URC101 | ||||||||
Ders İsmi: | İngilizce | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ESRA YAZICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ESRA YAZICI Öğr.Gör. ARİF GENÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dinleme, konuşma, okuma, yazma ve dil bilgisi konularındaki becerilerini geliştirmelerini ve akademik kriterlere uygun olarak kullanabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca, temel İngilizce gramer ve kelime bilgilerinin yanı sıra diyaloglar ve sınıf içi etkinliklerle desteklenmiş, görsel ve işitsel materyalleri kullanarak etkin bir dil öğrenim müfredatı takip edilmesi bu dersin amaçlarıdır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere temel İngilizce becerileri kazandıracak grammer ve kelime bilgisi eğitimi verilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | ||||||||||||||
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | ||||||||||||||
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | ||||||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | ||||||||||||||
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | |
2) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |
3) | Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
4) | Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | |
5) | Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |
6) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | |
8) | Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | |
10) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | |
11) | Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
12) | Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |
13) | Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |
14) | Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | |
15) | Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |