Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | URC101 | ||||||||
Ders İsmi: | İngilizce | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ESRA YAZICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ESRA YAZICI Öğr.Gör. ARİF GENÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dinleme, konuşma, okuma, yazma ve dil bilgisi konularındaki becerilerini geliştirmelerini ve akademik kriterlere uygun olarak kullanabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca, temel İngilizce gramer ve kelime bilgilerinin yanı sıra diyaloglar ve sınıf içi etkinliklerle desteklenmiş, görsel ve işitsel materyalleri kullanarak etkin bir dil öğrenim müfredatı takip edilmesi bu dersin amaçlarıdır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere temel İngilizce becerileri kazandıracak grammer ve kelime bilgisi eğitimi verilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
2) Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir. | |||||||||||||||
3) Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir. | |||||||||||||||
4) Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir. | |||||||||||||||
5) Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır. | |||||||||||||||
6) Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir. | |||||||||||||||
8) Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
9) Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir. | |||||||||||||||
10) Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
11) Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir. | |||||||||||||||
12) Film ve reklam müzikleri yazabilir. | |||||||||||||||
13) Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
14) Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir. | |||||||||||||||
15) Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir. | |||||||||||||||
16) Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir. | |
2) | Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir. | |
3) | Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir. | |
4) | Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir. | |
5) | Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır. | |
6) | Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir. | |
7) | Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir. | |
8) | Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir. | |
9) | Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir. | |
10) | Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir. | |
11) | Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir. | |
12) | Film ve reklam müzikleri yazabilir. | |
13) | Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir. | |
14) | Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir. | |
15) | Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir. | |
16) | Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |