Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve kaynak tanıtımı |
Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu II, Kesit Yayınları, İstanbul, 2010 |
2) |
Osmanlıca belgelerde kullanılan sayıların, ayların ve günlerin öğretilmesi |
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 |
3) |
Osmanlıca belgelerde kullanılan takvim türleri ve takvimlerin örneklerle anlatılması |
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 |
4) |
Osmanlıca evrak türleri hakkında bilgi verilmesi |
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 |
5) |
Orta düzeyde matbu metinleri okuma |
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 |
6) |
İleri düzeyde matbu metinleri okuma |
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 |
7) |
İleri düzeyde matbu metinleri okuma |
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 |
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Osmanlıca el yazısı çeşitleri |
-Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri I, Ankara, 1999 |
10) |
Rika harflerin tanıtımı ve öğretilmesi |
-Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri I, Ankara, 1999
-Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu II, İstanbul, 2006
-Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk I-II-III, Ankara, 1970
|
11) |
Rika ile yazılmış kelime örnekleri üzerinde çalışma |
-Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri I, Ankara, 1999
-Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu II, İstanbul, 2006
|
12) |
Basit düzeyde rika metin örnekleri okutulması ve transkip edilmesi |
-Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri I, Ankara, 1999
-Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu II, İstanbul, 2006
|
13) |
Basit düzeyde rika metin örnekleri okutulması ve transkip edilmesi |
-Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri I, Ankara, 1999
-Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu II, İstanbul, 2006
|
14) |
Basit-orta düzeyde rika metin örnekleri okutulması ve transkip edilmesi |
-Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri I, Ankara, 1999
-Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu II, İstanbul, 2006
-Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk I-II-III, Ankara, 1970
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- DEVELİ, Hayati, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu, Cilt, 1 2, Genel Dağıtım Kitabevi, İstanbul.
2- DEVELİOĞLU, Ferit, Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lügat, Aydın Kitabevi, Ankara, 2009.
3- KURT, Yılmaz, Osmanlıca Dersleri, Cilt. 1 2, Akçağ Yayınları, İstanbul.
|
Diğer Kaynaklar: |
SAMİ, Şemseddin, Kâmûs-î Türkî, Çağrı Yayınları, II. Baskı, İstanbul, 1987. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
5 |
2) |
Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. |
4 |
3) |
Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
3 |
4) |
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. |
2 |
5) |
Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
5 |
6) |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1 |
7) |
Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. |
3 |
8) |
En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. |
1 |
9) |
Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
3 |
10) |
Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. |
5 |
11) |
Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
3 |
12) |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
4 |