Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilimsel araştırma metotlarının temel esasları |
Gülsemin Akın, Tarih Metodolojisi-Tarihi Kaynaklar ve Araştırma Yöntemleri, Kariyer Yayınevi, İstanbul 2019. |
2) |
Tarihi konularla ilgili konu tespiti, kaynak tarama ve araştırma |
Gülsemin Akın, Tarih Metodolojisi-Tarihi Kaynaklar ve Araştırma Yöntemleri, Kariyer Yayınevi, İstanbul 2019. |
3) |
Sunum teknikleri (örnek sunum) |
Gülsemin Akın, Tarih Metodolojisi-Tarihi Kaynaklar ve Araştırma Yöntemleri, Kariyer Yayınevi, İstanbul 2019. |
4) |
Öğrenci sunumları |
Yok |
5) |
Öğrenci sunumları |
Yok |
6) |
Öğrenci sunumları |
Yok |
7) |
Öğrenci sunumları |
Yok |
8) |
VİZE SINAVI |
YOK |
9) |
Öğrenci sunumları |
Yok |
10) |
Öğrenci sunumları |
Yok |
11) |
Öğrenci sunumları |
Yok |
12) |
Öğrenci sunumları |
Yok |
13) |
Öğrenci sunumları |
Yok |
14) |
Öğrenci sunumları |
Yok |
15) |
FİNAL SINAVI |
YOK |
Ders Notları / Kitaplar: |
Gülsemin Akın, Tarih Metodolojisi-Tarihi Kaynaklar ve Araştırma Yöntemleri, Kariyer Yayınevi, İstanbul 2019. |
Diğer Kaynaklar: |
Ahmet Şimşek, Tarih İçin Metodoloji, PEGEM, İstanbul 2015; Mehmet Yaşar Ertaş, Tarih Bilimi ve Metodolojisi, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul 2019; Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, Ankara 2010; Yavuz Ercan, Tarih Araştırmalarında Yöntem ve Teknik, 3. Baskı, Turhan Kitabevi, Ankara 2017. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
4 |
2) |
Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. |
5 |
3) |
Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
4 |
4) |
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. |
5 |
5) |
Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
5 |
6) |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
7) |
Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. |
|
8) |
En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. |
|
9) |
Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
3 |
10) |
Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. |
3 |
11) |
Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
|
12) |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
4 |