Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Askeri Kültür ve Askeri Kültürün Temel Özellikleri |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 12-37. |
2) |
Eski Çağ Türklerinde ve Hunlarda “Cihan Hâkimiyeti” Düşüncesi, Savaş Stratejisi
ve Türklerde Askeri Kültür |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 112-144. |
3) |
Orta Çağ Türk Devletlerinde (Karahanlılar ve Gazneliler, Türk-Moğol
İmparatorluğu, Timurlular) Savaş Tarzı, Stratejiler ve Askeri Kültür |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 145-168. |
4) |
Selçuklu Türklerinde Savaş Tarzı, Stratejiler ve Askeri Kültür |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 169-188. |
5) |
Osmanlı İmparatorluğu’nda İstanbul’un Fethine Kadar Savaş Tarzı, Stratejiler ve
Askeri Kültür |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 189-218. |
6) |
Osmanlı İmparatorluğu’nda Karlofça Antlaşmasına Kadar Savaş Tarzı, Stratejiler
ve Askeri Kültür – Mehteran. |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 219-236. |
7) |
Sultan II. Mahmud Dönemi Sonuna Kadar Osmanlı’da Savaş Tarzı, Stratejiler ve
Askeri Kültür |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 237-256. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Birinci Dünya Harbi Sonuna Kadar (Alman Hâkimiyeti (!) Altındaki Osmanlı Silahlı
Kuvvetlerinde) Askeri Kültür, Strateji ve Savaş Tarzı |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 257-282. |
10) |
Cumhuriyet Döneminde Stratejiler ve Askeri Kültür |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 283-304. |
11) |
İstiklal Harbi ve Cumhuriyet Döneminde Türklerde Strateji, Askeri Kültür – Savaş
Tarzı |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 304-321. |
12) |
Soğuk Savaş Sonundan İtibaren Türk Savaş Tarzı |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 323-337. |
13) |
Cumhuriyet Dönemi Terörle Mücadele - Türk Savunma Sanayii Tarihi |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019, s. 338-353. |
14) |
Genel Tekrar |
Celalettin Yavuz, Türklerde Savaş, Strateji ve Askeri Kültür, DER Yayınları, İst.,
2019 |
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
3 |
2) |
Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. |
2 |
3) |
Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
2 |
4) |
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. |
1 |
5) |
Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
2 |
6) |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
7) |
Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. |
|
8) |
En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. |
|
9) |
Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
2 |
10) |
Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. |
|
11) |
Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
|
12) |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
2 |