Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kalkolitik, Neolitik ve Bronz Çağında Akdeniz kültür çevresi: Halklar ve ilk devlet yapılanmaları |
|
2) |
Batı Akdeniz, Minos ve Miken Uygarlıkları tarihi |
|
3) |
Kuzey Akdeniz, Anadolu Hatti Krallıkları ve Hitit İmparatorluğu tarihi |
|
4) |
Doğu Akdeniz, Sümer ve Akad tarihi |
|
5) |
Doğu Akdeniz; Babil, Elam, Asur Tarihi |
|
6) |
Doğu Akdeniz, Fenikeliler ve Kartaca Tarihi |
|
7) |
Güney Akdeniz, Mısır tarihi. Kuzey Akdeniz, Geç Hitit Krallıkları ve Urartular |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Kuzey Akdeniz, Anadolu Phrygia ve Lydia Uygarlıkları Tarihi |
|
10) |
Kuzey Akdeniz; Anadolu Aiol-İon, Karia ve Lykia tarihi |
|
11) |
Doğu Akdeniz, Pers Tarihi |
|
12) |
Batı Akdeniz; Atina, Sparta ve Hellas Tarihi |
|
13) |
Batı Akdeniz; Etrüskler, Keltler |
|
14) |
Batı Akdeniz; Akdeniz'de Pax Romana, Roma İmparatorluğu |
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Charles Freeman, Mısır, Yunan ve Roma - Antik Akdeniz Uygarlıkları. (Çev.: Suat Kemal Angı), Dost Kitabevi, 2003
Cyprian Broodbank, Orta Deniz’in Yapımı: Başlangıçtan Klasik Dünya'nın Doğuşuna Kadar Akdeniz'in Tarihi, Koç Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, 2015
Fernand Braudel, Akdeniz (Tarih,Mekan,İnsanlar ve Miras), Metis Yayıncılık, 2007
Philip Mansel, Levant (Akdeniz’de İhtişam ve Felaketler), Everest Yayınları, 2011
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
2 |
2) |
Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. |
2 |
3) |
Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
3 |
4) |
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. |
3 |
5) |
Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
1 |
6) |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
7) |
Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. |
|
8) |
En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. |
|
9) |
Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
3 |
10) |
Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. |
|
11) |
Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
|
12) |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
2 |