Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF207
Ders İsmi: Televizyon Haberciliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, televizyon haberciliğine ilişkin tarihsel bir çerçeve içerisinde öğrencilerin televizyon haberciliğine özgü yapı ve süreçleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilere televizyon yayıncılığında haberin önemi, işlevi, özellikleriyle ilgili eleştirel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Televizyon haberciliğinin oluşturulmasında görüntülerin ve ses kayıtlarının toplanması, haber haline dönüştürülmesi birtakım özel bilgi ve donanım gerektirir. Bu derste öğrenciye, televizyon haberciliği ile ilgili genel bilgiler ve televizyon haberi unsurları aktarılmaktadır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1-Televizyon haberciliğinin tarihsel sürecini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 2-Haber programı, haber bülteni, haber akışı, haber üretim süreci kavramlarını açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) 3-Televizyon haberlerinde bulunması gereken metinsel ve görsel özellikleri ayırt eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hazırlanan projelerin izlenme ve değerlendirilmesi 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
1) Haber görüntülerinin aktarımı 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
1) Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme
2) Haberin tanımı, Haber değeri kavramı. Haberde bulunması gereken temel ilkeler, Televizyon haberciliğinin gerek yazılı ve gerekse işitsel habercilikten farklı olan yönleri. 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları
3) Televizyon haberciliğinin tarihsel süreci 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
4) Televizyon haberinin özellikleri 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
4) Televizyon haberinin özellikleri 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
5) Türkiye'de televizyon haberciliğinin tarihsel süreci. Kamu yayıncılığı ile özel kanalların habercilik tarzları 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
6) Haber Görüntü Kaynakları 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
8) Vize Haftası
9) Televizyon Haberinin özellikleri, çeşitleri ve haberin sunumu Televizyon Haberciliğinin Önemi, Haber Dili ve Yapısal Özelliği 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
10) Televizyon Haber çeşitleri DSF Haber, Anonslu Haber, Anonslu Röportaj Haber 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
12) Haberin Sunuluşu, Spiker Sunuş Biçimleri, Örnek Çalışmalar 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
12) Haber sunucu metni ve haber sunucusunun özellikleri 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
13) Haber sunucusunun nitelikleri, Haber Sunucu metinleri, Yorumlayıcı haber sunucusu 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları 2- Ders Notları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları
2- Ders Notları
Diğer Kaynaklar: 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları
2- Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %