Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF210
Ders İsmi: Çağdaş Dünya Sineması
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, çağdaş dünya sineması kapsamında uluslararası alanda öne çıkmış ülke sinemaları, yönetmenleri ve filmleri tanımayı, küresel ölçekte film kültürüne etkisini ve bu sinemalara ilişkin temaların kültürel, tarihsel ve estetik açıdan değerlendirilmesi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğinde sinemanın kültürel yaratım süreçleri göz önünde bulundurularak gerek içerik ve gerekse de biçime yön veren dinamikler, sinemanın kavramsal, kuramsal ve analitik yaklaşımlar çerçevesinde çağdaş dünya sineması örneklerine odaklanılacaktır. Bu doğrultuda dünya sinemasının başlıca örneklerini inceleyerek, yeni tür, hareket ve dalgaları anlatılmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dünya sinemasını kültürel, tarihsel ve toplumsal bir perspektiften tanımlar ve değerlendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sinema filminin tematik, içerik ve biçimsel bütünlüğünü kültürel, estetik, ideolojik, sosyoekonomik, ve sosyopolitik, bağlamlarıyla analiz eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Dünya sinemasında öne çıkan farklı sinema anlayışlarını tanır.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sinemanın yapım ve dağıtım süreçlerini etkileyen ekonomik, siyasal ve toplumsal dinamikleri bilir ve ilişkilendirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, ders içeriğinin ve yöntemleri
2) -Günümüz dünya sinemasının genel görünümü. -Bir filmi okumak. - Film Gösterimi Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı
3) Yeni Amerikan Sineması: 'Blockbuster' filmler ve bağımsız sinema Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı.
4) Dünya sinemasını belirleyen dinamikler ve uluslararası arenada tarihsel yükselişi -Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı. -Armes, Roy (2011) Üçüncü Dünya Sineması ve Batı. Zahit Atam (çev.) İstanbul: Doruk Yayımcılık.
5) Dünya Sinema Pazarı, - Film festivalleri -Yapım ve dağıtım sistemi -Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı. -Armes, Roy (2011) Üçüncü Dünya Sineması ve Batı. Zahit Atam (çev.) İstanbul: Doruk Yayımcılık.
6) -Avrupa sinemasına genel bir bakış ve ülke sinemaları -Filim gösterimi . Bazin, A. (2000). Sinema Nedir, Çev.İ.Şener, İzdüşüm Yay, İstanbul -Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı. -Ders Notları
7) -Latin Amerika Sineması -Üçüncü Dünya Sineması -Filim gösterimi Armes, Roy (2011) Üçüncü Dünya Sineması ve Batı. Zahit Atam (çev.) İstanbul: Doruk Yayımcılık.
8) Vize Haftası
9) -Uzak Doğu Sineması -Çin Halk Cumhuriyeti, Hong Kong, Tayvan, Güney Kore . Bazin, A. (2000). Sinema Nedir, Çev.İ.Şener, İzdüşüm Yay, İstanbul -Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı. -Ders Notları
10) Japon sineması: korku filmleri, animeler ve 'auteur' sinemacılar. -Film Gösterimi -Bazin, A. (2000). Sinema Nedir, Çev.İ.Şener, İzdüşüm Yay, İstanbul -Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı. Ders Notları
11) -Yeni İran Sineması: - Film Gösterimi: -Bazin, A. (2000). Sinema Nedir, Çev.İ.Şener, İzdüşüm Yay, İstanbul -Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı. -Ders Notları
12) -Türk Sineması -Türk Sinemasının Dünya Sinemasında yeri. Scognamillo, G., (2003), Türk Sinema Tarihi, Yayınevi : Kabalcı Yayınevi -Ders Notları
13) -Çağdaş Türk Sineması - Film Gösterimi: Scognamillo, G., (2003), Türk Sinema Tarihi, Yayınevi : Kabalcı Yayınevi -Ders Notları
14) - Film Gösterimi ve Analizi -Bazin, A. (2000). Sinema Nedir, Çev.İ.Şener, İzdüşüm Yay, İstanbul -Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı. -Ders Notları
15) Çağdaş Türk Sineması - Film Gösterimi: -Bazin, A. (2000). Sinema Nedir, Çev.İ.Şener, İzdüşüm Yay, İstanbul -Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı. -Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bazin, A. (2000). Sinema Nedir, Çev.İ.Şener, İzdüşüm Yay, İstanbul
2. Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı.
3. Rotha, P. (2000). Sinemanın Öyküsü, Çev.İ.Şener, İzdüşüm Yay, İstanbul
Diğer Kaynaklar: 1. Bazin, A. (2000). Sinema Nedir, Çev.İ.Şener, İzdüşüm Yay, İstanbul
2. Geoffrey, N. (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı.
3. Rotha, P. (2000). Sinemanın Öyküsü, Çev.İ.Şener, İzdüşüm Yay, İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %