Radyo, Televizyon ve Sinema | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTF310 | ||||||||
Ders İsmi: | Medyanın Ekonomi Politiği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ YÜCEER BERKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi EKREM ÇELİKİZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı medyayı eleştirel ekonomi politik kuram bağlamında incelemektir. |
Dersin İçeriği: | Derste eleştirel ekonomi politik kuram bağlamında medya, iktidar, ideoloji, medya sahipliği ve söylem arasındaki ilişki incelenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Giriş ve Dersin Tanıtımı | |
2) | Medya endüstrisine genel bakış | |
3) | Ekonomi Politik Yaklaşım (Ana akım ve Eleştirel kuramlar kısaca tekrar ve ekonomi politiğe giriş) | |
4) | Kültür Endüstrisi kavramını güncel örneklerle ekonomi politik bağlamda düşünmek | |
5) | Bilinç ve Reklam Endüstrisi: Herbert Schiller ve Dallas Smythe | |
6) | Kültürel Üretimin ve Haber Medyasının Ekonomi Politiği (Edward S. Herman ve Noam Chomsky) (https://www.youtube.com/watch?v=WO0jOzoIZ1o) | |
7) | Kültürel Üretimin ve Haber Medyasının Ekonomi Politiği (devam) (Edward S. Herman ve Noam Chomsky) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Ekonomi Politik Çerçevesinde Kültür ve İletişim: Peter Golding ve Graham Murdock | |
10) | Ekonomi Politik ve Kültürel Çalışmalar: (Nicholas Garnham, Lawrance Grossberg ve Douglas Kellner) http://www.praksis.org/wp-content/uploads/2011/07/004-Garnham.pdf | |
11) | Tüketim Kültürü ve Boş Zaman kavramı(Dorfman ve Mattelart/ how to read Donald duck) | |
12) | Medyada Sahiplik Sorunu(Birleşmeler) | |
13) | Türkiye’de Medyanın Ekonomi Politiği | |
14) | Araştırma: Sınıf Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Nazife Güngör (2013). İletişim Kuramlar Yaklaşımlar Chomsky, Noam ve Herman, Edward S. (2012) Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği Golding, P. ve Murdock, G. (1991). Kültür İletişim ve Ekonomi Politik Medya Kültür Siyaset |
Diğer Kaynaklar: | Nazife Güngör (2013). İletişim Kuramlar Yaklaşımlar Chomsky, Noam ve Herman, Edward S. (2012) Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği Golding, P. ve Murdock, G. (1991). Kültür İletişim ve Ekonomi Politik Medya Kültür Siyaset |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |||||||||||
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |||||||||||
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | |||||||||||
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |||||||||||
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |||||||||||
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |||||||||||
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |||||||||||
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | |||||||||||
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |
2) | Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | |
3) | Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |
4) | Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |
5) | Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | |
6) | Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |
8) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |
9) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |
10) | Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |
11) | Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | |
12) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |