Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF312
Ders İsmi: Müzik Videosu Yapımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere konsept tasarımından çekim ve kurgusuna kadar bir müzik videosu prodüksiyonunun tüm aşamalarına hakim olmalarını ve bir müzik videosu yapım ve yönetimini gerçekleştirebilme yetisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste, bir müzik videosu yapımının fikir ve konsept tasarımı, bütçe ve çekim planı oluşturma, çekim, kurgu ve dağıtım aşamaları gibi tüm üretim süreci ele alınacaktır. Derste ayrıca, müzik videolarının tarihsel ve estetik kökenleriyle birlikte, performans, konsept, öyküsel ve konser çekimi gibi farklı türlerdeki müzik videosu yapımları ele alınacak ve örnek yapımlar analiz edilecektir. Bu derste öğrencilerden, 3-5 kişilik bir ekip oluşturup, amatör ya da profesyonel bir müzik sanatçısıyla iş birliği yaparak bir müzik videosu çekmeleri ve ortaya çıkan ürünü çeşitli kanallarda (yotube, vimeo vs.) yayınlamaları beklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Müzik videosu çalışmalarını analiz ederek eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir müzik videosu çekimi yapabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Müzik sanatçısıyla işbirliği yaparak bir müzik videosu konsepti geliştirebilir.
2) Müzik ve görüntüyü senkronize ederek, müzik videosunun kurgusunu yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Ders izlencesinin anlatımı Müzik Videosu Kavramına giriş. Dünyada ve Türkiye’de Müzik Videosunun Tarihi Örnek Müzik Videosu Gösterimleri
2) Müzik videolarının beslendiği kaynaklar: Avangart ve deneysel sinema
3) Müzikal Filmler
4) Performans, Konsept ve Öyküsel (Narrative) Müzik Videoları. Örnek Müzik Videosu Gösterimleri
5) Müzik Videosu Yapımında Senaryo ve Ön Hazırlık (Pre Production) Storyboard Bütçeleme ve Çekim programı Hazırlama Örnek Müzik Videosu Gösterimleri
6) Müzik Videosu Çekim Teknikleri 1: Görsel Gramer: Çekim açıları ve ölçekleri, Çerçeveleme ve Mizansen, Altın Oran Örnek Müzik Videosu Gösterim ve Analizleri
7) Müzik Videosu Çekim Teknikleri 2: Işık ve Renk, Ön Plan, Arka plan, Alan Derinliği, Kafa Boşluğu, hareket ve Burun Boşluğu, Öngörülü Çerçeveleme, Çerçeve Oranları. Örnek Müzik Videosu Gösterim ve Analizleri
8) Müzik Videosu Çekimi 1 Örnek müzik Videosu ve Kamera Arkası Analizleri.
9) Çoklu Kamera Konser Çekimleri ve Çoklu Kamera kurgusu Örnek Çoklu Kamera Konser Videosu ve Kamera Arkası Analizleri.
10) Ham çekimleri değerlendirme ve senkron çalışmaları
11) Müzik Videosu Kurgusu 1
12) Müzik Videosu Kurgusu 2
13) Müzik Videosu Final Kurgusu
14) Final kurguyu değerlendirme, gösterim ve dağıtım olanakları. Müzik Televizyonu Kanalları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Video Sanatı, Levend Kılıç, Hil Yayınları.
Making Music Videos, Lara M. Schwartz, Billboard Books.
Diğer Kaynaklar: Video Sanatı, Levend Kılıç, Hil Yayınları.
Making Music Videos, Lara M. Schwartz, Billboard Books.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100