Radyo, Televizyon ve Sinema | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTF405 | ||||||||
Ders İsmi: | Fragman Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere profesyonel düzeyde film kurgusu tasarlayıp kurgulayabilme becerisinin kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Film fragmanı, seyircide bir sinema filmini görme isteği uyandırma amacıyla gerçekleştirilen ve sinema filmlerinin tanıtım ve pazarlamasında önemli bir role sahip olan güçlü bir araçtır. Fragmanlar, oldukça dinamik bir kurgu yapısına sahip olan ve ortalama iki dakika civarında bir süreye sahip olan kısa yapımlardır. Bu derste öğrenciler, film fragmanı tasarımı ve kurgusunun planlamadan teslime kadar tüm aşamalarını uygulamaları olarak görecektir. Ders sonunda her öğrenci en az bir sinema filminin fragman kurgusunu tamamlayıp, dersin öğretim üyesi tarafından talep edilen revizyonları da yerine getirecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Film fragmanı kavramına giriş. Örnek fragmanların izlenmesi. Ders akışının sunumu. | Yok |
2) | Bir tanıtım ve pazarlama unsuru olarak film fragmanlarının temel özellikleri. Örnek fragmanların incelenmesi ve tartışma. | Yok |
3) | Aksiyon ve korku filmi fragmanları | Yok |
4) | Komedi ve Dramatik Film fragmanları | Yok |
5) | Fragman çalışması 1: Fragman çalışması yapılacak film seçimi ve izlenmesi | Yok |
6) | Hazırlık 1: Fragmanda potansiyel kullanımı olabilecek en iyi sahnelerin seçilmesi. (Sub-clip) Fragmanda potansiyel kullanımı olabilecek diyalog ve repliklerin işaretlenip ayrılması. | Yok |
7) | Hazırlık 2: Çekim gruplandırması: Seçilen parçaların karakter, mekan, çekim ölçeği, aksiyon, önemli dramatik an gibi unsurlar olarak işaretlenip kategorize edilmesi. Fragman Kaba Kurgusu 1: 1. Akt. 2. Akt ve 3. Akt planlaması | Yok |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | Fragman kaba kurgusu 2: Diyalog-Aksiyon-Diyalog-Aksiyon.. kurgusu | Yok |
10) | Fragman kaba kurgusu 3: Cold Open (Soğuk Açılış) - 1. Akt - 2. Akt 3. Akt - Button (Düğme Atmak) | Yok |
11) | Fragmana sabit ve animasyonlu Text eklenmesi | Yok |
12) | Fragmanda ses kurgusu ve tasarımı 1: Ses efektleri eklenmesi | Yok |
13) | Fragmanda ses kurgusu ve tasarımı 2: Müzik kullanımı ve kurgusu | Yok |
14) | Fragman final kurgusu, izleme, değerlendirme ve revizyonların tamamlanması. | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Keith M. Johnston, Coming Soon: Film Trailers and the Selling of Hollywood Technology, McFarland, 2009 2. Lisa Kernan, Coming Attractions: Reading American Movie Trailers, University of Texas Press, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | https://www.filmeditingpro.com |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |||||||||||
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |||||||||||
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | |||||||||||
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |||||||||||
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |||||||||||
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |||||||||||
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |||||||||||
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | |||||||||||
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |
2) | Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | |
3) | Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |
4) | Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |
5) | Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | |
6) | Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |
8) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |
9) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |
10) | Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |
11) | Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | |
12) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |