Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF405
Ders İsmi: Fragman Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 7
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere profesyonel düzeyde film kurgusu tasarlayıp kurgulayabilme becerisinin kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Film fragmanı, seyircide bir sinema filmini görme isteği uyandırma amacıyla gerçekleştirilen ve sinema filmlerinin tanıtım ve pazarlamasında önemli bir role sahip olan güçlü bir araçtır. Fragmanlar, oldukça dinamik bir kurgu yapısına sahip olan ve ortalama iki dakika civarında bir süreye sahip olan kısa yapımlardır. Bu derste öğrenciler, film fragmanı tasarımı ve kurgusunun planlamadan teslime kadar tüm aşamalarını uygulamaları olarak görecektir. Ders sonunda her öğrenci en az bir sinema filminin fragman kurgusunu tamamlayıp, dersin öğretim üyesi tarafından talep edilen revizyonları da yerine getirecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Fragman tasarımı için gerekli hazırlıkları yapabilme
2) Profesyonel düzeyde film fragmanı tasarlayıp kurgulayabilme
3) Farklı film türleri için fragman tasarlayabilme
4) Talep edilen revizyonları uygulayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Film fragmanı kavramına giriş. Örnek fragmanların izlenmesi. Ders akışının sunumu. Yok
2) Bir tanıtım ve pazarlama unsuru olarak film fragmanlarının temel özellikleri. Örnek fragmanların incelenmesi ve tartışma. Yok
3) Aksiyon ve korku filmi fragmanları Yok
4) Komedi ve Dramatik Film fragmanları Yok
5) Fragman çalışması 1: Fragman çalışması yapılacak film seçimi ve izlenmesi Yok
6) Hazırlık 1: Fragmanda potansiyel kullanımı olabilecek en iyi sahnelerin seçilmesi. (Sub-clip) Fragmanda potansiyel kullanımı olabilecek diyalog ve repliklerin işaretlenip ayrılması. Yok
7) Hazırlık 2: Çekim gruplandırması: Seçilen parçaların karakter, mekan, çekim ölçeği, aksiyon, önemli dramatik an gibi unsurlar olarak işaretlenip kategorize edilmesi. Fragman Kaba Kurgusu 1: 1. Akt. 2. Akt ve 3. Akt planlaması Yok
8) Ara Sınav Yok
9) Fragman kaba kurgusu 2: Diyalog-Aksiyon-Diyalog-Aksiyon.. kurgusu Yok
10) Fragman kaba kurgusu 3: Cold Open (Soğuk Açılış) - 1. Akt - 2. Akt 3. Akt - Button (Düğme Atmak) Yok
11) Fragmana sabit ve animasyonlu Text eklenmesi Yok
12) Fragmanda ses kurgusu ve tasarımı 1: Ses efektleri eklenmesi Yok
13) Fragmanda ses kurgusu ve tasarımı 2: Müzik kullanımı ve kurgusu Yok
14) Fragman final kurgusu, izleme, değerlendirme ve revizyonların tamamlanması. Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Keith M. Johnston, Coming Soon: Film Trailers and the Selling of Hollywood Technology, McFarland, 2009

2. Lisa Kernan, Coming Attractions: Reading American Movie Trailers, University of Texas Press, 2009
Diğer Kaynaklar: https://www.filmeditingpro.com

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100