Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
|
2) |
Çizgi ve Yazı Çalışmaları:
Bu dersin ilk atölyesi yazı ve çizgi denemeleri olacaktır. Bu hafta serbest el yazı çalışması ve teknik resim çizim teknikleri ve araçları tanımlanacak ve kullanılması sağlanacaktır. |
T cetveli ve 30 ve 60 lık gönyeler, yapıştırma bandı, iki adet A4 beyaz karton kağıt (scholler), eskiz için kullanılacak A4 düz kağıt (4-5 adet), sert (2 H) ve yumuşak uçlu (2B) kurşun kalem veya çizim ucu olan 0.7, 0.9 uçlu kalemler, silgi, kalemtraş, vb. |
3) |
Dik İzdüşüm Teriminin Tanımlanması ve Teknik Resim Çalışmaları I:
Bu ders basitten karmaşık yapıdaki dik izdüşüm tekniklerinin tanımı ve uygulamalarının yapılmasını amaçlar. |
t cetveli ve 30 ve 60 lık gönyeler, yapıştırma bandı, bir adet A4 beyaz karton kağıt ( scholler), sert ve yumuşak uçlu 2 adet kurşun kalem veya çizim ucu olan 0.5 0.7, 0.9 mm. uçlu kalemler, silgi, kalemtraş, vb. |
4) |
Dik İzdüşüm Teriminin Tanımlanması ve Teknik Resim Çalışmaları II:
Bu ders basitten karmaşık yapıdaki dik izdüşüm tekniklerinin tanımı ve uygulamalarının yapılmasını amaçlar. İzdüşüm Teriminin Tanımlanması ve Teknik |
T cetveli ve 30 ve 60 lık gönyeler, yapıştırma bandı, bir adet A4 beyaz karton kağıt ( scholler), sert ve yumuşak uçlu 2 adet kurşun kalem veya çizim ucu olan 0.5 0.7, 0.9 mm. uçlu kalemler, silgi, kalemtraş, vb…. |
5) |
Dik izdüşüm temsiliyetinin tanımlanması ve teknik resim çalışmaları III:
Bu ders basitten karmaşık yapıdaki dik izdüşüm tekniklerinin tanımı ve uygulamalarının yapılmasını amaçlar. |
t cetveli ve 30 ve 60 lık gönyeler, yapıştırma bandı, bir adet A4 beyaz karton kağıt ( scholler), sert ve yumuşak uçlu 2 adet kurşun kalem veya çizim ucu olan 0.5 0.7, 0.9 mm. uçlu kalemler, silgi, kalemtraş, vb…. |
6) |
Teknik Resim ve Ölçek:
Tasarım disiplini, tasarım nesnesinin herkes tarafından anlaşılabilmesi için standart diller kullanır. Bu dillerden biri de mimarlık alanlarında teknik resim dilidir. Ancak bu dili anlaşır kılan en önemli özellik, tüm çizimlerin gerçek nesnenin belli bir ölçekte küçültülerek veya kendi gerçek ölçeğinde çizilmesidir. Böylelikle üretilen çizimler ölçekli çizim olmaktadır. Bu hafta teknik resimde ölçeğin tanımı ve standart ölçeklerin uygulamaları yapılacaktır. |
A4 formatında beyaz karton kağıt (2 adet), çizim araçları- t cetveli, gönyeler, çizim uçlu kalem, yapıştırıcı bant, silgi, vb. |
7) |
Mimari Plan, Kesit, Görünüş Terimlerinin Tanımlanması ve Plan, Kesit, Görünüş Çalışması:
Dik izdüşüm tekniği kullanılarak üretilen standart teknik resim çeşitleri olan plan kesit ve görünüşün tanımları yapılacak ve çeşitli örnekler ile anlatılacaktır. Plan ve kesit nesnenin kesilmiş olduğu sanılarak üretilen çizim türleridir, yani kesit alınarak üretilen çizimler iken, görünüşler nesneye dik ışınlar gönderilmiş ve paralel bir levhaya yansıtılmış çizimlerdir.
|
A3 formatında beyaz karton kağıt (2 adet), çizim araçları- t cetveli, gönyeler, çizim uçlu kalem, yapıştırıcı bant, silgi, vb. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Mimari Plan, Kesit, Görünüş Terimlerinin Tanımlanması ve Plan, Kesit, Görünüş Çalışması:
Dik izdüşüm tekniği kullanılarak üretilen standart teknik resim çeşitleri olan plan kesit ve görünüşün tanımları yapılacak ve çeşitli örnekler ile anlatılacaktır. Plan ve kesit nesnenin kesilmiş olduğu sanılarak üretilen çizim türleridir, yani kesit alınarak üretilen çizimler iken, görünüşler nesneye dik ışınlar gönderilmiş ve paralel bir levhaya yansıtılmış çizimlerdir. |
A3 formatında beyaz karton kağıt (2 adet), çizim araçları- t cetveli, gönyeler, çizim uçlu kalem, yapıştırıcı bant, silgi, vb. |
10) |
Mimari Plan, Kesit, Görünüş Terimlerinin Tanımlanması ve Plan, Kesit, Görünüş Çalışması:
Dik izdüşüm tekniği kullanılarak üretilen standart teknik resim çeşitleri olan plan kesit ve görünüşün tanımları yapılacak ve çeşitli örnekler ile anlatılacaktır. Plan ve kesit nesnenin kesilmiş olduğu sanılarak üretilen çizim türleridir, yani kesit alınarak üretilen çizimler iken, görünüşler nesneye dik ışınlar gönderilmiş ve paralel bir levhaya yansıtılmış çizimlerdir.
|
A3 formatında beyaz karton kağıt (2 adet), çizim araçları- t cetveli, gönyeler, çizim uçlu kalem, yapıştırıcı bant, silgi, vb. |
11) |
Mimari Plan, Kesit, Görünüş Terimlerinin Tanımlanması ve Plan, Kesit, Görünüş Çalışması:
Dik izdüşüm tekniği kullanılarak üretilen standart teknik resim çeşitleri olan plan kesit ve görünüşün tanımları yapılacak ve çeşitli örnekler ile anlatılacaktır. Plan ve kesit nesnenin kesilmiş olduğu sanılarak üretilen çizim türleridir, yani kesit alınarak üretilen çizimler iken, görünüşler nesneye dik ışınlar gönderilmiş ve paralel bir levhaya yansıtılmış çizimlerdir.
|
A3 formatında beyaz karton kağıt (2 adet), çizim araçları- t cetveli, gönyeler, çizim uçlu kalem, yapıştırıcı bant, silgi, vb. |
12) |
Aksonometrik Çizimin Tanımlanması ve Çalışmaları:
Bir cismi ya da yapıyı, yatay ve düşey düzlemdeki boyutları aynı ölçekli olmak üzere üç boyutlu olarak gösteren bir geometrik çizim, perspektif türüne aksonometrik çizim denir. Bu çizim türü tanıtılacak ve uygulaması yapılacaktır. |
A3 formatında beyaz karton kağıt (2 adet), çizim araçları- t cetveli, gönyeler, çizim uçlu kalem, yapıştırıcı bant, silgi, vb. |
13) |
Kaçışlı Perspektif Denemeleri:
Gerçek dünyayı görsel olarak algılamamız perspektif görüşle gerçekleşir. Perspektif gerçeğe en yakın, gözün algısını taklit ederek bir nesnenin 2 boyutlu düzlemde 3 boyutlu etkisini yaratmak amaçlı bir çizim tekniğidir. Bu hafta bir perspektif çizimin oluşturulma teknikleri öğretilecek ve bir uygulama yapılacaktır. |
A3 formatında beyaz karton kağıt (2 adet), çizim araçları- t cetveli, gönyeler, çizim uçlu kalem, yapıştırıcı bant, silgi, vb. |
14) |
Stüdyo Çalışmalarından Oluşan Portfolyo Hazırlanması:
Dönem içerisinde yapılan çalışmalar portfolyo halinde bir araya getirilecektir. |
Dönem içi çalışmaları |
15) |
Final Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama |
2 |
2) |
Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma |
5 |
3) |
Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
1 |
4) |
İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma |
3 |
5) |
Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. |
1 |
6) |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama |
4 |
7) |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma |
1 |
8) |
Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma |
3 |
9) |
Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma |
1 |
10) |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme |
1 |
11) |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi |
3 |
12) |
Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
1 |