Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı |
|
2) |
Konutun Kısa Tarihi I:
Konutun tarihsel evrimi; Tarihöncesi konut, Anadolu Medeniyetleri konutları, Antik Dönem Yunan, İran, Mısır, Sümer, ve Roma Konutu, Ön Amerikan Konutu-Uzun Ev
|
|
3) |
Konutun Kısa Tarihi II
Konutun tarihsel evrimi Ortaçağdan 16. yy. a kadar konutun evrimi,
17. -19. y.y. arası konutun evrimi
Türkiye’de konutun tarihsel evrimi
|
|
4) |
Hijyen Mekanları; Banyo, Tuvalet Mekanları
Tarihsel Gelişim, Güncel Kullanım, Program Tipolojileri; Halk Tuvaletleri, Hamamlar
|
|
5) |
Hijyen Mekanları; Banyo, Tuvalet Mekanları
Örnek Tanıtımı ve Uygulama
|
|
6) |
Hijyen Mekanları; Mutfak
Tarihsel Gelişim, Güncel Kullanım, Program Tipolojileri; Restorantlar
|
|
7) |
Hijyen Mekanları; Mutfak
Örnek Tanıtımı ve Uygulama
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Yaşama Yemek Yeme ve Yatma Mekanları
Tarihsel Gelişim, Güncel Kullanım, Program Tipolojileri
|
|
10) |
Minimal Konut |
|
11) |
Çalışma Mekanları
Tarihsel Gelişim, Güncel Kullanım, Program Tipolojileri
|
|
12) |
Çalışma mekanları
Tasarım uygulamasının yapılması
|
|
13) |
Yüksek Yapılar
Tarihsel Gelişim, Güncel Kullanım
|
|
14) |
Dönem Sonu Sunuşlar |
|
15) |
Final Haftası |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Bachelard, The Poetics of Space, Beacon
2. Bill Bryson, 2010, At Home A Short Hıstory Of Prıvate Life ,
3. Frampton K. 1996, A Critical History Modern Architecture, 123, Thames &Hudson |
Diğer Kaynaklar: |
1. Hasol, D., 1993, Mimarlık Sözlüğü, Yem Yayın, , İstanbul.
2. Mumford, L. 2007, Tarih Boyunca Kent. Ayrıntı Yayınları. İstanbul
3. Neufert, E., Architects’ Data, Crosby Lockwood Staples, London.
4. Johnson P., 1994, The Theory Of Architecture, Van Nostrand Reinhold, New York.
5. Rasmussen, Steen R., 1994 (1962),Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, İstanbul.
6. Roth L., 2000, Mimarlığın Öyküsü, çev. Ergün Akça, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
7. Rybczynski W., 1986, A Short History Of An Idea Home, Penguin Books, New York, Usa
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama |
4 |
2) |
Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma |
2 |
3) |
Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
5 |
4) |
İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma |
3 |
5) |
Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. |
2 |
6) |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama |
2 |
7) |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma |
1 |
8) |
Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma |
5 |
9) |
Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma |
2 |
10) |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme |
2 |
11) |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi |
1 |
12) |
Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
|