Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARC402 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMINE DILAY GÜNEY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. EMINE DILAY GÜNEY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin mimarlık eğitimi ve öğretimi boyunca edindiği bilgi ve becerileri, verilen mimari tasarım problemine bağlı olarak, bir mimari proje çalışmasını bireysel yaklaşımı ile geliştirmesi ve anlatmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Bitirme projesinde, Mimarlığın kuram, teknoloji ve kent-çevreye ait problemlerini birlikte ele alarak, mimarlık kuramlarının ışığında özgün çözüm önerilerini geliştirilmesi beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin konunun tanıtımı | Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması |
2) | Proje konusu Ön Hazırlıkların Yapılması; Haritalamalar, Çevre koşulları Diagramlarının Hazırlanması, Bağlama ilişkin diagramların hazırlanması | Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması |
3) | Proje konusu Ön Hazırlıkların Yapılması; Haritalamalar, Çevre koşulları Diagramlarının hazırlanması, Bağlama ilişkin diagramların hazırlanması. | Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması |
4) | Mimari programlarının yaratıcı biçimde hazırlanması | Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması |
5) | 1. Jüri Değerlendirmesi | Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması |
6) | Mimari tasarım fikrinin bütüncül olarak geliştirilmesi | Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması |
7) | Mimari tasarım fikrinin bütüncül olarak geliştirilmesi | Arasınava hazırlanılması |
8) | VIZE- 2. Jüri | |
9) | Mimari tasarım fikrinin bütüncül olarak geliştirilmesi | Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması |
10) | Mimari tasarım fikrinin bütüncül olarak geliştirilmesi | Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması |
11) | 3. Jüri Değerlendirmesi | Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması |
12) | Mimari Projenin tüm detaylarıyla hazırlanması | Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması |
13) | Eskiz Sınavı | Yılsonu sunumlarının hazırlanması |
14) | Ön Teslim | Final Sınavına Hazırlanılması |
15) | FİNAL-JÜRİ |
Ders Notları / Kitaplar: | Tschumı B., 1995. Event-Cities, The MIT Press, Londra. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Tschumı B., 1995. Event-Cities, The MIT Press, Londra. 2. Vyzoviti S. , 2008, Folding Architecture, BISPUBLISHER, London 3. The Metapolis Dictionary Of Advanced Architecture, 2003, ACTAR 4. Eisenman Peter, 1999, Diagram Diaries, Thames&Hudson, London 5. Spuybroek Lars, 2004, “Nox: Machining Architecture” Thames&Hudson, London 6. Architecture and Urbanism. 2002, Herzog de Mouron 7. Guallart Vincent, 2008, Geo Logics, Geography Information Architecture, ACTAR, Barcelona/New York 8. Sasaki Mutsuro, 2007, Morphogenesis of Flux Structure, AA Publications, London 9- Kong Jyanzi, 2011, Geometry of the Unconscious, an Uncertain Truth in Architecture, Page One Publishing 10-Güner D., 2012,”Performans Ve Edimsellik Olarak Mimarlık” ege mimarlık dergisi 11-Aydınlı S., 2012, “Aylak Ve Muğlak Kent Deneyimleri” Skopdergi - sayı 2 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama | |||||||||||
2) Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma | |||||||||||
3) Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme | |||||||||||
4) İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma | |||||||||||
5) Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. | |||||||||||
6) Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama | |||||||||||
7) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma | |||||||||||
8) Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma | |||||||||||
9) Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma | |||||||||||
10) Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme | |||||||||||
11) Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi | |||||||||||
12) Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama | |
2) | Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma | |
3) | Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme | |
4) | İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma | |
5) | Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. | |
6) | Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama | |
7) | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma | |
8) | Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma | |
9) | Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma | |
10) | Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme | |
11) | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi | |
12) | Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |