Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanımı, içerik ve süreç hakkında bilgilendirme |
|
2) |
Mimarlığın yeniden tanımlanma gereksiniminin tartışılması, gerçeklik kavramının tanımı |
|
3) |
İdeal gerçekliğin tanımlanması, ideal mimarlık gerçekliğin tanımlanması ve bu gerçekliğin örneklenmesi. |
|
4) |
İdeal gerçekliğin tanımlanması, ideal mimarlık gerçekliğin tanımlanması ve bu gerçekliğin örneklenmesi. |
|
5) |
Materyalist gerçekliğin tanımlanması, ideal mimarlık gerçekliğin tanımlanması ve bu gerçekliğin örneklenmesi. |
|
6) |
Materyalist gerçekliğin tanımlanması, ideal mimarlık gerçekliğin tanımlanması ve bu gerçekliğin örneklenmesi. |
|
7) |
Forum I |
|
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Varoluşsal gerçekliğin tanımlanması, ideal mimarlık gerçekliğin tanımlanması ve bu gerçekliğin örneklenmesi. |
|
10) |
Varoluşsal gerçekliğin tanımlanması, ideal mimarlık gerçekliğin tanımlanması ve bu gerçekliğin örneklenmesi. |
|
11) |
Özsel gerçekliğin tanımlanması, ideal mimarlık gerçekliğin tanımlanması ve bu gerçekliğin örneklenmesi. |
|
12) |
Özsel gerçekliğin tanımlanması, ideal mimarlık gerçekliğin tanımlanması ve bu gerçekliğin örneklenmesi. |
|
13) |
Forum II: Mimarlığın bir gerçeklik olarak tanımlanması |
|
14) |
Öğrenci Yarıyıl Sunumları |
|
15) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Güney D., 2003, Mimarlık Gerçeklikleri Ve Mimarlıkta Zamanın Kavranışı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İTÜ
Alsaç Ü. 1997. Theoretical Observation on Architecture, Doğu Akdeniz Üniversitesi Basımevi,
Cevizci A. 2000. Felsefe Terimleri Sözlüğü, Paradigma Yayınevi
|
Diğer Kaynaklar: |
Frampton K. 1996. A critical History Modern Architecture, Thames, Hudson New York
Gaarder J. 1994 Sofi’nin Günlüğü, Çev. Gülay Kutal, Pan Yayıncılık.
Johnson P., 1994. The Theory of Architecture.
Roth L. 2000. Mimarlığın Öyküsü, Çev. Ergün Akça, Kabalcı Yayınevi.
Watson W., 1984. Architectonics of Meaning, the University of Chicago Press.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama |
|
2) |
Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma |
|
3) |
Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
|
4) |
İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma |
|
5) |
Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. |
|
6) |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama |
|
7) |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma |
|
8) |
Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma |
|
9) |
Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma |
|
10) |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme |
|
11) |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi |
|
12) |
Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
|