Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş Dersi; Kent nedir? |
- |
2) |
Kent dokusu; Kent morfolojisine giriş |
Derse ilişkin ön okumalar |
3) |
Kent planı; Kentsel planlamanın gelişimi ve türleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Kent imajı ve algısı; odaklar ve aksları okumak |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Kent imajı ve algısı; kentsel akışlar |
ara ödev 1 |
6) |
Kent imajı ve algısı; sınırlar ve bölgeleri okumak |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Kamusal mekan kavramı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
ARA SINAV (Ödev: Meydanlar ve tarihsel gelişimi) |
|
9) |
Kentsel kullanımlar; üretim mekan ilişkisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kentsel kullanımlar; ticaret ve mekan ilişkisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Kentsel kullanımlar; boş zaman ve kent |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Sokak ve kullanımları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Atölye çalışması: Kentsel tasarıma giriş |
Atölye ön hazırlığı |
14) |
Atölye çalışması: Kentsel tasarıma giriş |
Atölye ön hazırlığı |
15) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Mumford, L.,“Tarih Boyunca Kent”. Ayrıntı Yayınları. İstanbul |
Diğer Kaynaklar: |
• Fran Tonkiss, ”Space, the City and Social Theory”
• Mark Gottdiener, Leslie Bidd, Panu Lehtovuori, ”Key Concepts in Urban Studies”
• Helga Leitner, Jamie Peck, Eric Sheppard, ”Urban Studies Inside/out”
• Mark Jayne, “Urban Theory: New Critical Perspectives”
• Simon Parker, “Urban Theory and Urban Experience: Encountering the City”
• Alan Harding, Talja Blokland, “Urban Theory: A Critical Introduction to Power, Cities and Urbanism in 21st Century”
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama |
4 |
2) |
Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma |
2 |
3) |
Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
5 |
4) |
İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma |
3 |
5) |
Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. |
4 |
6) |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama |
4 |
7) |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma |
4 |
8) |
Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma |
1 |
9) |
Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
10) |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme |
1 |
11) |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi |
3 |
12) |
Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
3 |