Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş Dersi, temel tanımlar |
|
2) |
Kentsel müdahale modelleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Kentsel yenileme ve kentsel dönüşüm kavramı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Modernizm ve kentsel yenileme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Barınma sorunu ve kentsel yenileme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Kentsel Rönesans, sanayisizleşme sonrası kentin dönüşümü |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Piyasa odaklı kentsel yenileme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Küreselleşme ve neoliberal kentleşme
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kentsel yenileme ve kent hakkı |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
11) |
Kentsel yenilemenin toplumsal boyutu
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Topluluk odaklı kentsel yenileme modelleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Koruma ve kentsel yenileme ilişkisi
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Türkiye’de kentsel yenileme
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Mark Stern, Susan Seifert, “Culture and Urban Revitalization”, University of Pennsylvalia Press |
Diğer Kaynaklar: |
1) Carl Grodach, Renia Ehrenfeucht, “Urban Revitalization”, Routledge
2) Dave O’Brian, Peter Matthew, “After urban Regeneration”, Policy Press
3)”Towards an Urban Renaissance” Urban Task Force
4) Pablo Sendra, Daniel Fitzpatrick, “Community-led Regeneration”, UCL Press
5) Shron Zukin, “Naked City”, Oxford University Press
6) Steven Tiesdell, Taner Öc, Tim Heath, “Revitalizing Historic Urban Quarters”, Routledge
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama |
|
2) |
Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma |
|
3) |
Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
|
4) |
İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma |
|
5) |
Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. |
|
6) |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama |
|
7) |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma |
|
8) |
Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma |
|
9) |
Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma |
|
10) |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme |
|
11) |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi |
|
12) |
Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
|