Grafik Tasarım | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GRA103 | ||||||||
Ders İsmi: | Desen | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ Prof. Dr. BÜNYAMİ ÖZGÜLTEKİN Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini var olan yapıcı, yaratıcı ve yorumlayıcı yeteneklerini uyarmak, grafiksel düşünce biçimine uygun hale getirmektir. |
Dersin İçeriği: | Kompozisyon, oran orantı, ölçü, çizgi, renk, leke ve perspektif çalışmaları ile öğrencinin kişisel anlatım olanaklarını oluşturabilmelerini ve kendilerini ifade edebilmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin görev ve sorumluluklarının aktarılması | Yok |
2) | Temel kompozisyon, kağıda yerleştirme, oran- orantı, ölçü alma yöntemlerinin uygulamalı atölye ortamında çalışılması. | Serbest çizgi çalışmaları |
3) | Eskiz, etüd, kroki, desen kavramlarının açıklanarak uygulamalı devam edilmesi. | Konulara ilişkin ön okumalar, örnek incelemeleri |
4) | Çizgi çalışması (Değişik malzeme ve araç gereç kullanarak ) | Yok |
5) | Çizgi değerlerinin geçmiş ve yaşayan ustaların eserlerinden gösterilerek açıklanması. | Konulara ilişkin ön okumalar, örnek incelemeleri |
6) | Basit geometrik formlardan oluşan objelerin bir kompozisyon içinde ele alınarak çalışılması, ardından öğrencilerin katılımıyla ortaya çıkan işlerin değerlendirilmesi. | YokKonulara ilişkin ön okumalar, örnek incelemeleri |
7) | Serbest perspektif, tek kaçış noktalı perspektif, çift kaçış noktalı perspektifin uygulamalı anlatılması. | Konulara ilişkin ön okumalar, örnek incelemeleri |
8) | Sınav. | Yok |
9) | Cansız modelden perspektif çalışması yapılması. | Konulara ilişkin ön okumalar, örnek incelemeleri |
10) | Perspektif çalışmalarının sokak ve meydanlarda, tarihi mekanların iç ve dış mekanlarında uygulamalı yapılarak öğrencinin aynı zamanda çevre ve tarihi farkındalığını yaratmak amaçlanır. | Yok |
11) | Canlı modelden desen çalışması için ön bilgiler ve hızlı etüdlerle ön hazırlıklar. | Konulara ilişkin ön okumalar, örnek incelemeleri |
12) | Canlı modelden değişik malzemelerle ( Karakalem, pastel, füzen, yağlı boya, akrilik, kolaj, çini mürekkebi) çalışma. | Karakalem, pastel, füzen, yağlı boya, akrilik, kolaj, çini mürekkebi hazır bulundurulmalıdır. |
13) | Canlı modelden el ayak ve portre ayrıntı çizimler. | Yok |
14) | Dönem boyunca yapılan çalışmaların bir bütün içinde değerlendirilecek biçimde konularak verilerek kompozisyon çalışmaları yapılması. | Yok |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Resim - 1 / Temel Sanat Eğitimi, Resim Teknikleri, Grafik Resim / Prof. Dr. Mustafa Aslıer |
Diğer Kaynaklar: | Mehmet Güleryüz – Resmi Geçit Mehmet Güleryüz – Desenler Giorgio de Chirico – Dünyanın Gizemi Goya – Zamanın Tanığı Gravürler ve Resimler Şahap Sıtkı – Orhan Peker’den Anılar Desen Sanatı-1 Temel İlkeler ve Teorik Bilgiler, Nazım Mehmet- Nurdan Karasu Gökçe ,Hayalperest Yayınevi Tüm Yönleriyle Çizim Sanatı, Gabriel Martin Roig, Remzi Kitapevi The Drawing Book, Sarah Simlet Çizimin Temelleri, Barber Barrington 10. Pontormo Drawings - Jacopo Carucci Pontormo and Salvatore S., Harry N. Abrams, INC |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | ||||||||||||||||||
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||||
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. | ||||||||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||||||
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||||||
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | ||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | 5 |
3) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
4) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
5) | İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
6) | Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | 4 |
7) | Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
8) | Duyusal algıyı somutlaştırır. | 5 |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 5 |
10) | Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | 4 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | 4 |
12) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 5 |
13) | Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | 4 |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 3 |
15) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
16) | Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 3 |
17) | Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |